تعداد تخت های بخش ویژه نوزادان از 12 به 27 و تعداد تخت های بخش زایمان طبیعی تک نفره از 9 به 14 مورد افزایش یافت.
رئیس بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند وابسته به دانشگاه علوم پزشکی این شهر در مراسم یاد شده با اشاره به فعالیت این مرکز بهداشتی و درمانی در خراسان جنوبی افزود: در سال 1363 ساخت این بیمارستان با 25 هزار متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت 12 هکتار آغاز شد.
وجیه الله رئیسی این بیمارستان را یک مرکز بهداشتی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی و بزرگترین مرکز ارجاع بیماران استان دانست و ادامه داد: این بیمارستان با ارایه خدمات درمانی موثر برای ارتقای شاخص های سلامت، کسب رضایت بیماران، حمایت از اقشار محروم و مساعدت با مراکز آموزشی پژوهشی تلاش دارد.
به گفته وی، ارتقای مستمر کیفیت خدمات درمانی و ایمنی بیمار، ارتقای بهره وری و استفاده بهینه از منابع آموزشی، ارایه خدمات درمانی و پاراکلینیکی جدید با اصلاح و تغییر فضاهای فیزیکی و ارتقای روحیه و فرهنگ تعامل سازمانی برای بالا بردن سطح تعهد و رضایتمندی کارکنان از جمله اهداف راهبردی این بیمارستان است.
به گزارش ایرنا، رئیسی اظهار کرد: کاهش پرداختی توسط مردم، ترویج زایمان طبیعی و کاهش عمل سزارین، ارتقای کیفیت ویزیت، ماندگاری پزشکان، توجه و رسیدگی به بیماران سخت علاج و ارتقای هتلینگ بیمارستان ها، هفت محور مهم طرح تحول نظام سلامت است.
وی اضافه کرد: در حول محورهای اجرای طرح تحول نظام سلامت اقدامات زیادی در استان صورت گرفته است که زمینه رضایتمندی مردم را تا حدودی افزایش داد.
وی یادآور شد: ساخت ICU جدید با 13 تخت، LDR با 9 تخت، NICU با 12 تخت، POST NICU با 10 تخت نوزاد، احداث باند اورژانس هوایی استان، گسترش CCU1 به 12 تخت و 2 اتاق ایزوله و غیره از جمله اقدامات انجام شده گذشته در این بیمارستان است.
بخش مراقبت های ویژه نوزادان با طراحی مخصوص، برای کمک به نوزادانی که نیاز به مراقبت بیشتری دارند از جمله نوزادانی با وزن بسیار کمتر از معمول، دارای بیماری، نوزادان حاصل از بارداری های چند قلویی که زودتر از موعد مقرر متولد می شوند، احداث می شود.
بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند هم اکنون 297 تخت فعال دارد که بخش های بستری آن شامل عفونی، داخلی فوق تخصصی، اعصاب، اطفال، ICU، NICU PICU، آنژیوگرافی، قلب، چشم، زنان و زایشگاه، اتاق عمل و غیره است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.