به گزارش ایرنا، حمید شکری روز شنبه در مراسم تجلیل از ماماهای این شهرستان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ماما، افزود: طرح تحول سلامت بزرگترین خدمات را در زمینه های بهداشتی و درمانی به مردم ارائه می کند.
وی با اشاره به افزایش بیش از 50 درصدی زایمان طبیعی در 2 سال اخیر در جامعه یاداوری کرد: آمار زایمان طبیعی در سال های گذشته حدود 20 تا 25 درصد بود.
فرماندار میانه با تقدیر از زحمت ماماهایی که در مکان ها و روستاهای دورافتاده و بیمارستان ها به صورت شبانه روزی تلاش می کنند، اظهار کرد: ماماها از مجریان و پیاده کنندگان سیاست دولت در اجرای طرح تحول سلامت به شمار می روند.
شکری با اشاره به مرگ و میر مادران و نوزادان در گذشته به دلیل نبود کارشناسان مامایی ادامه داد: با ارایه خدمات ارزنده در طرح تحول سلامت از سوی ماماها برای تامین سلامت مادر و کودک، شاهد کاهش چشمگیر شاخص مرگ و میر در بین مادران باردار و نوزادان هستیم.
وی با بیان اینکه ما مسئولان اجرایی و مدیریت بحران همواره شاهد تلاش و زحمات کارشناسان مامایی در راه های برفگیر و سرمای زمستان برای رسیدن به روستاها و برنامه ریزی، دقت عمل و تعیین تاریخ دقیق زایمان برای زنان باردار روستایی از سوی آنان هستیم، گفت: کار این تلاشگران عرصه بهداشت و درمان سبب رفع بحران و تولد نسلی سالم می شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان میانه نیز در این آئین با گرامیداشت روز جهانی ماما گفت: با تلاش این قشر زحمتکش، شاخص سلامت در این شهرستان بهبود یافته است.
صمد طاهری افزود: با اجرای طرح تحول سلامت، شاهد افزایش رضایتمندی مردم و ارتقای سلامت در جامعه هستیم.
در این آئین با اهدای لوح و هدایایی از ماماهای نمونه به عنوان تلاشگران عرصه بهداشت و درمان در این شهرستان تجلیل شد.
طرح تحول سلامت به عنوان یکی از برنامه های اساسی و تاثیرگذار دولت تدبیر و امید است موجب به صفر رسیدن پرداختی بیماران شده است.
خبرنگار: زهره غلامی ** انتشار دهنده: پرویز انصاری
7231/8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.