مدیر موسسه فرهنگی، ورزشی و توان بخشی ایثار خراسان جنوبی روز یکشنبه در این مراسم افزود: بخش فیزیوتراپی این مجتمع یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز فیزیو تراپی در شرق کشور است، مساحت زیربنایی هر کدام از بخش های فیزیوتراپی و توانبخشی 450 متر مربع است.
پطرس صادقی با بیان اینکه با راه اندازی این مرکز نیازی به مراجعه به سایر استان های همجوار برای درمان نیست، گفت: استفاده از این مرکز برای عموم آزاد است اما خانواده های ایثارگران در اولویت نخست خدمت رسانی هستند.
به گفته وی، مرکز یاد شده دارای اتاق های کشش، اولتراسوند، وازوترین، دیاترمی، الکتروتراپی، CPM، لیزر، تمرین درمان و ... است، باید از ظرفیت این مرکز و مجتمع برای رفاه حال مردم نهایت استفاده بشود، امید است این مجتمع منشا اثر خیری برای هم استانی ها به ویژه خانواده های جانبازان، شهدا و ایثارگران باشد.
به گزارش ایرنا صادقی افزود: این مجتمع با ردیف بودجه ملی، استانی و منابع داخلی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در زمینی به مساحت پنج هزار و 631 متر مربع با زیربنای 12 هزار و 630 متر مربع احداث شد.
وی اظهار کرد: این مجتمع پنج طبقه شامل پارکینیک و مجموعه های ورزشی از قبیل استخر، سونا، جکوزی، سالن چند منظوره، فوتسال، والیبال، سالن رزمی و ایروبیک، مجموعه آب درمانی و برق درمانی و آشپزخانه است.
به گفته مدیر موسسه فرهنگی، ورزشی و توان بخشی ایثار، سالن همایش با ظرفیت 310 نفر، نمازخانه، درمانگاه، مرکز مراقبت های بالینی، مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی، اداری، آموزشی، 25 واحد اقامتی به ظرفیت 70 تخت، تالار زنانه و مردانه برای مراسم با ظرفیت 500 نفر از دیگر امکانات این مجتمع است.
صادقی از اخذ موافقت اصولی تاسیس درمانگاه، مرکز جامع توانبخشی و مرکز مراقبت های بالینی در منزل با مساعدت های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد و یادآور شد: به زودی پروانه بهره برداری درمانگاه و مراکز توانبخشی و مراقبت های بالینی در مجتمع ایثار صادر می شود.
وی ادامه داد: تجهیزات درمانگاه برای استراحت زیر 6 ساعت، چشم پزشکی و شنوایی سنجی به مبلغ پنج میلیارد ریال تهیه شده است، به محض صدور پروانه بهره برداری آغاز به کار خواهد کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.