به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد دهقان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون عملکرد بسیج سلامت نوروزی خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح بسیج سلامت نوروزی از 25 اسفند ماه سال 95 آغاز و تا 14 فروردین ماه 96 ادامه داشت.

وی با بیان اینکه در این مدت 41 هزار و 300 نفر به اورژانس بیمارستان‌های خراسان جنوبی مراجعه کردند افزود: از این تعداد 2 هزار و 549 نفر در مراکز بیمارستانی خراسان جنوبی بستری شده و یک  هزار و 939 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ماموریت فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی در طرح بسیج سلامت 5 هزار و 81 مورد بود و در این مدت 23 پزشک متخصص مقیم در بیمارستان‌ها در هر روز حضور داشته و میانگین هر روز نیز حضور 70 پزشک متخصص در رشته‌های مختلف در بیمارستان‌ها بوده است.

دهقان افزود: در مدت اجرای طرح سلامت نوروزی 5 هزار و 320 خدمت به مردم ارائه شده و کل تصادفات جاده‌ای 11 نفر بود که نسبت به سال گذشته که 9 نفر بوده است افزایش داشت.

وی بیان کرد: بیشترین آمار فوتی با چهار نفر در شهرستان فردوس بوده است و 83 مصدوم جاده‌ای توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند و تلاش شد تا در این مدت ظرفیت تمامی بیمارستان‌ها فعال باقی بماند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در مدت اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، دو پایگاه اورژانس هوایی بیرجند و طبس آماده باش بوده و با 13 ماموریت تعداد 27 مصدوم را به بیمارستان‌های سطح خراسان جنوبی منتقل کردند.

دهقان افزود: چهار ایستگاه سلامت نوروزی در این مدت در شهرستان‌های نهبندان، قاین، سرایان، فردوس به غربالگری فشار خون، قند خون توسط اورژانس پرداخته و به 825 نفر خدمت ارائه شد که در طرح سلامت نوروزی 13 پایگاه اورژانس شهری، 47 اورژانس جاده‌ای و 67 دستگاه آمبولانس به همراه دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه  بالگرد فعال بوده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605675
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.