محمد حسینی شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت مقام آیت الله سید محمد کاظم حائری و رونمایی از کتاب « از سلاله کوثر» افزود: الگو برداری جامعه از اسطوره هایی همچون آیت الله حائری، بدون شک مایه خیر و برکت خواهد بود و جامعه ای که بتواند در قالب مکارم اخلاق قرار گیرد آن جامعه مکانی متعارف و همه چیز تمام خواهد بود.
وی ادامه داد: در جامعه ای که مکارم اخلاق گنجانده شود خصلت های ناروا از بین می روند و آنچه وجود دارد خصلت هایی زیبا و رواست و این در حالی است که متاسفانه امروزه هر چه که در جامعه با مشکل مواجه می شویم از سر بی اخلاقی های ماست.
به گفته وی، متاسفانه امروزه در جامعه سلام و احوال پرسی ها را حمل بر اخلاق فرد می دانند در حالی که اگر مکارم اخلاق واقعی وجود داشته باشد در آن جامعه نباید خبری از دروغ و تهمت های ناروا باشد.
وی اظهار کرد: انسان واقعی باید همه ناملایمات را همانند اقیانوسی عظیم در خود هضم کند و آنچه تاریخ از آن گواهی می دهد آیت الله حائری در این زمینه مثال زدنی است.
حسینی تصریح کرد: هر چه ظرفیت انسان ها در برابر ناملایمات بیشتر شود بیشتر در دایره مکارم اخلاق قرار می گیرند و هر جا که این روند برعکس شده از مکارم اخلاق فاصله گرفتیم و به وضوح در جامعه درک شده است.
وی بیان کرد: مسایلی که امروز از عظمت آن مرد بزرگ گفته می شود در کمتر جا و زمانی پیدا می شود یا بسیار نادر است، نوع نگاه ایشان به مسایل اجتماعی روز بر اساس نیاز های اجتماعی ستودنی است.
وی در ادامه ضمن قدردانی از اقدام های حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در زمینه تولید سیره زندگی مفاخر استان، تاکید کرد: آنچه مسلم است شاید 100 سال بگذرد تا دنیا فردی همچون آیت الله حائری را بر خود ببیند و مردم باید سیره این مفاخر دین را نسل به نسل در سینه خود بگنجانند.
آیت الله حاج سید کاظم حائری در سال 1331 قمری و در کربلای معلی در خانواده ای متدین و دارای 6 فرزند متولد شد. پدر بزرگوار ایشان از بزرگان و برجسته گان روستای فلارگ خراسان جنوبی بود، تحصیلات مقدماتی را در کربلا نزد علمای بزرگ زمان آموخت و سن 14 تا 20 سالگی اش را در بیرجند گذراند و به تحصیلاتش ادامه داد و در این زمان به منظور تحصیل عازم نجف اشرف شد و از محضر اساتید بزرگی چون آیت الله نائینی و سید ابوالحسن اصفهانی و آیت الله حاج آقای حسین قمی بهره برد.

** سیره و نحوه زندگی مفاخر استان باید مورد بررسی قرار گیرد
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، گفت: سیره زندگی مفاخر استان باید مورد بررسی قرار گیرد زیرا باز خوانی سیره این بزرگان تاثیر مثبتی در روند زندگی عمومی جامعه می گذارد.
مجید کریمیان در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت الله حائری به خبرنگار ایرنا، افزود: یکی از مهمترین مباحثی که از سال 92 در دستور کار حوزه هنری قرار گرفته تولید آثار فاخر علمی، ادبی، هنری و دفاع مقدس است که در این ارتباط آثار زیادی در قالب فیلم و کتاب منتشر شده که کتاب از سلاله کوثر یکی از بزرگترین آین آثار است.
وی ادامه داد: کتاب از سلاله کوثر حاصل زحمت چندین ساله استاد محمد نظام دوست تامند است که جمع آوری این کتاب ارزشمند با توجه به اینکه 60 سال از فوت آیت الله حائری می گذرد کار بسیار دشوار و سختی بوده است.
به گفته وی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در راستای ملی شدن کتب فاخر استان از انتشارات برگزیده کشوری « سوره مهر» استفاده می کند که چاپ این آثار باعث می شود ظرفیت های علمی، دینی و هنری استان در کشور مورد شناسایی قرار گیرد.
در ادامه این مراسم از کتاب « از سلاله کوثر » رونمایی شد.
از قبیله گل آیت الله تهامی و جرعه نوش عرفان آیت الله عارفی از دیگر آثار استاد محمد نظام دوست تامند است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
پست الکترونیکی به نشانیyahoo.com irnabirjand94@
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215* 6054* خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن* انتشاردهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.