به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی،
در جمع نمازگزاران اهل سنت بیرجند در مسجد النبی افزود: از همراهی و همدلی برادران و خواهران اهل سنت با نظام و دولت تدبیر و امید که متعلق به همه مردم ایران است سپاسگزاری می کنیم.
وی ادامه داد: امنیت و آرامشی که در سایه وحدت کلیه اقوام و مذاهب در خراسان جنوبی شکل گرفته بی نظیر است.
وی، با یادآوری وضعیت اقتصادی کشور در دولت قبل تصریح کرد: در ابتدای دولت نهم، سازمان ملل و کشور های 1+5 تحریم های ظالمانه ای علیه کشورمان صادر کردند، که در سال 90 به اوج خود رسید و تمامی شاخص های اقتصادی را با مشکلات جدی مواجه ساخت.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فروش نفت در دولت قبل از 2.5 میلیون بشکه به یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته بود تاکید کرد: همین میزان نفت نیز به 2 یا سه کشور خاص فروخته می شد که پولی نیز بابت آن پرداخت نمی کردند.
وی، با تاکید بر اینکه در اثر بی تدبیری و سوء مدیریت ها در آن دوره، تورم به 44 درصد و رشد اقتصادی کشور به منفی 6 رسید، افزود: در چنین فضایی بود که دولت تدبیر و امید کار خود را آغاز کرد.
پرویزی، گفت: شنیده می شود برخی به جای اینکه به دلیل سوء مدیریت و بی تدبیری در دولت قبل از پیشگاه مردم عذر خواهی کنند، در حال حاضر و پس از عادی شدن شرایط بحرانی کشور طلب کار هستند.
وی تصریح کرد: در فضایی که بیشتر پیمانکاران ورشکست شده بودند، و ناامیدی در جامعه وجود داشت دکتر روحانی با انتخاب مدیرانی شایسته و با تجربه تورم را به زیر 10 درصد کاهش و رشد اقتصادی را به مثبت 6 افزایش داد.
وی، یکی دیگر از افتخارات دولت را خودکفایی در تولید گندم دانست و تصریح کرد: در شرایطی که در دولت اصلاحات کشور به خود کفایی گندم رسید؛ در دولت های نهم و دهم این دستاورد کشور از بین رفت و ما تبدیل به وارد کننده گندم شدیم، اما در دولت تدبیر و امید دو باره به شرایط قبل بازگشتیم و اکنون تبدیل به صادر کننده گندم نیز شدیم.
پرویزی در ادامه مذاکره حساس تیم مذاکره کننده هسته ای با کشورهای 1+5 که منجر به توافق مهم هسته ای شد ، یادآور گردید و ادامه داد: در مدت 15 ماه که از نهایی شدن توافق هسته ای گذشته است، شاهد تغییرات ملموسی در حوزه های توسعه ای و اقتصادی هستیم.
وی، افزایش تولید نفت به 2.5 میلیون بشکه را از دستاوردهای مهم حوزه وزارت نفت دانست و تاکید کرد: صنعت مهمی همچون میعنات نفتی و گازی کشور که رو به تعطیلی بود، با تدابیر مقامات عالی دولت جانی دو باره گرفت و امروز شاهد افتتاح فازهای مختلف در پارس جنوبی و صادرات میعنات نفتی هستیم.
پرویزی، افزایش سه برابری تولید گاز را از دستاوردهای مهم دیگر در دولت تدبیر و امید دانست و افزود: در موضوع آبرسانی، به پنج هزار و 200 روستا در کشور در این دولت تحت پوشش قرار گرفتند و 11 میلیون نفر نیز بیمه شدند.
وی،موضوع اقوام و مذاهب را از مهمترین اولویت های دولت، ذکر کرد و افزود: در این مسیر همدلی و همراهی برادران و خواهران اهل سنت بی نظیر و ستودنی است.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید اعتقادی به پرداخت یارانه نقدی به همه مردم ندارد، تصریح کرد: بخشی از جامعه نظیر معلولان، بیماران و ... باید تحت پوشش و حمایت دولت از این محل قرار گیرند.
وی، افزود: اگر همین اعتبار مربوط به یارانه، در دولت قبل در مسیر غلط پیش نمی رفت و صرف ایجاد اشتغال و بهبود زیرساخت ها می شد، قطعا خدمات دولت تدبیر و امید چندین برابر می توانست باشد.
پرویزی، با بیان اینکه ناچار به استفاده و بهره گیری از سرمایه گذاری خارجی هستیم، تصریح کرد: برای سرمایه گذار در اولین مرحله بحث امنیت سرمایه گذاری مهم است و در مراحل بعدی شفافیت و اعتماد؛ که اینها با شعار درست نمی شود.
وی با تاکید بر اینکه تفکر و نوع نگاه مدیران ارشد دولت می تواند تاثیر مثبت و یا منفی بر رشد سرمایه گذاری داشته باشد، تصریح کرد: بعضی دولت ها، اعتقادی به سرمایه گذاری ندارند و معتقدند با فروش نفت می توان کشور را اداره کرد و روزی هم که نفت تمام شد ، مانند کره شمالی همه در فقر باشند، که این نوع نگاه به بن بست رسیده است.
وی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه های راه، آب، برق، گاز، افتتاح 450 تخت بیمارستانی جدید در استان در ماه های اخیر، اقتتاح کارخانه سیمان باقران، ورزشگاه 15 هزار نفری بیرجند، کارخانه زغال کک طبس، و ... اظهار امیدواری کرد رشد اقتصادی و شرایط رو به بهبود کشور در سال 1396 نیز ادامه پیدا کند.
2047* دریافت و انتشار* عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.