علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در همایش علمای شیعه و اهل سنت خراسان رضوی در مشهد افزود: انتخابات در جمهوری اسلامی نماد مردمسالاری دینی است و ایران اسلامی در انتخابات با حضور حداکثری مردمسالاری دینی را به منصه ظهور می رساند.
وی همچنین تاکید کرد: رعایت اخلاق در تبلیغات و رقابتها ضروری است و نباید این امور باعث اختلاف افکنی و تفرقه شود. همچنین هرکسی پیروز عرصه انتخابات باشد همه باید گردن نهیم و او را در اداره کشور یاری نماییم.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اسلام دین مکارم اخلاق، عدالت و آزادگی است و اگر امروز همه افرادی که به رسالت پیامبر(ص) اعتقاد داریم حول محور قرآن، توحید و سنت پیامبر اسلام جمع شویم و منادی صلح برابری برادری باشیم به پیشرفتهای زیادی دست می یابیم.
وی گفت: پافشاری بر تعصبات از هر فرقه و مذهب که باشد باعث سوء استفاده دشمن می شود. در این میان علمای اسلامی باید با نورافشانی و هدایت جلو تعصبات و جهالتها را بگیرند.
رشیدیان افزود: امروزه جنگ و برادرکشی مصیبت بزرگ کشورهای اسلامی است و قلب پیامبر اسلام را جریحه دار می کند. باید متوجه بود افراطی گری مرز و مذهب نمی شناسد و همه مخصوصا علمای جهان اسلام باید پیام بعثت را که انسجام، وحدت و اتحاد است ترویج کنند.
وی ادامه داد: بعثت پیامبر اسلام فرصتی برای تذکر و به خود آمدن انسانها است که بیهوده آفریده نشده ایم و مسیر و راه حضرت محمد(ص) اسوه و الگوی همه انسانها به خصوص مسلمانان است.
استاندار خراسان رضوی گفت: در ایران تنوع اقوام و مذاهب نه تنها تهدید و آسیبی برای جامعه بزرگ اسلامی نیست بلکه فرصتی برای وحدت و توسعه بیشتر است و قانون اساسی نیز تکثر قومی و مذهبی را به رسمیت شناخته و همه در کنار هم جامعه ای متحد را شکل داده ایم.
وی افزود: در شرایط امروزی جهان اسلام باید ندای وحدت، صلح و امنیت از دهان همه دلسوزان با محوریت جمهوری اسلامی، جبهه مقاومت اسلامی و رهبری مقام معظم انقلاب اسلامی شنیده شود.
رشیدیان ادامه داد: امروز آثار امنیت، آرامش و تاثیر آن در جذب سرمایه های داخلی و خارجی، توسعه، تولید و اشتغال بر کسی پوشیده نیست و باید همه از هر گروه و مذهبی با همدلی، همراهی و وحدت در تحقق شعار سال گام برداریم.
وی گفت: اختلاف و تفرقه باعث ضعف می شود و استکبار که مترصد چنین فرصتی است به اهداف شوم خود می رسد.
امام جمعه مسجد اموی دمشق نیز در این همایش گفت: دشمنان با اختلاف افکنی بین مسلمانان در پی چند هدف هستند که از جمله آنها فراموش کردن مساله اصلی جهان اسلام یعنی قدس شریف است.
مولوی مأمون رحمه افزود: هدف دیگر دشمن این است که مسلمانان با دست خود همدیگر را از بین ببرند و اسلام را تضعیف کنند.
امام جمعه مسجد اموی دمشق گفت: آگاهی و هوشیاری علمای اسلامی و تبلیغ وحدت اسلامی راه را بر گروههای تروریستی می بندد و دشمن را در اهداف و توطئه‌هایش ناکام می گذارد.
همایش سفیر هدایت با حضور 800 نفر از علمای شیعه و اهل سنت استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.