سید علی اکبر پرویزی روز چهارشنبه در کنفرانس فرصت ها و محدودیت های سرمایه گذاری در حوزه صنعت استان افزود: سال گذشته تمام تلاش این بود که زیرساخت های مورد نیاز را دنبال کنیم، اگر اطلاعات دقیق و کاملی از معادن موجود به لحاظ عمق، کیفیت، نوع، حجم و وسعت معادن در اختیار سرمایه گذار قرار بگیرد انگیزه سرمایه گذاری افزایش می یابد.
وی گفت: زیرساخت های مورد نیاز استان اعم از آب، برق، گاز و ... که لازمه توسعه سرمایه گذاری است از طریق دولت پیگیری شد و بخشی از آن مانند گازرسانی به برخی مناطق شده یا در حال انجام است.
وی ادامه داد: در دولت یازدهم اقدامات خوبی در زمینه سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران انجام شده است.
به گزارش ایرنا پرویزی اظهار کرد: امروز شاید بهترین خبری که می توان به مردم و متقاضیان و سرمایه گذاران داد موضوع تامین آب برای 30 تا 35 سال آینده استان است.
وی ادامه داد: امروز مناقصه خرید تضمینی آب برای خراسان جنوبی منتشر شد و نخستین اقدام بعد از سفر ریاست جمهوری به استان در دوم فروردین ماه جاری این مهم محقق شد.
وی عنوان کرد: بخشی از منابع آب موجود استان می تواند برای سرمایه گذاری در بخش صنعت مورد استفاده قرار بگیرد، 45 میلیون مترمکعب نیاز استان پیش بینی شده است.
استاندار خراسان جنوبی افزود: در حوزه برق نیروگاهی وجود دارد اما تلاش می شود به اندازه این نیروگاه انرژی های نو نیز که سه نقطه در این زمینه در نظر گرفته شد که 2 نقطه آن تعیین تکلیف و جانمایی شد، امید است با جانمایی نقطه سوم این امر هر چه سریعتر به نتیجه برسد و اجرایی شود.
پرویزی همچنین یادآور شد: در حوزه ریل و اتصال استان به شبکه سراسری راه آهن نیز اقدامات خوبی انجام شد امید است فاز نخست پروژه راه آهن بیرجند – کال شور هر چه سریعتر وارد عملیات اجرایی شود.
وی یادآور شد: زیرساخت ها تنها پنج تا 10 درصد سرمایه گذاری است، مابقی موضوع اطمینان به سرمایه گذاری، فضای آرام کسب و کار، فضای مناسب برای جذب سرمایه گذاری و ... است که با سخنرانی حل نمی شود و باید فضا در کشور فراهم شود تا زمینه سرمایه گذاری فراهم شود.
وی یادآور شد: دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را در ایجاد آرامش در بازار ارز، کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، حذف قوانین و مقررات مزاحم در زمنیه های سرمایه گذاری و کسب و کار انجام داد.
وی اضافه کرد: توسعه روابط سیاسی لازمه رونق اقتصادی و توسعه فضای کسب و کار و سرمایه گذاری خارجی است که در این زمینه توفیق خوبی حاصل شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.