به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا مودودی ظهر امروز در نخستین کنفرانس فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت: باید به چرخه عمر تولید محصول در بخش صنعت دقت و توجه شود چرا که برخی کالاها چرخه عمرشان از مرحله رشد بلوغ گذشته و توانایی عرضه در بازارها را از دست داده‌اند.

معاون سازمان توسعه و تجارت ایران بیان کرد: اگر می‌خواهیم سرمایه‌گذاری انجام دهیم باید هوشیار باشیم و صنایع را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم و سرمایه‌گذاری در صنایعی که دوره آن گذشته ‌می‌تواند مضر باشد و در این زمینه باید دقت عمل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم نمودار ارزش‌آفرینی کالا را بررسی کنیم باید در 3 حوزه ساخت، برند و طراحی بررسی شود خاطرنشان کرد: بخش برند و طراحی بیشترین سود و بخش ساخت پایین‌ترین سود را نصیب شرکت‌ها می‌کند که تاکنون در بخش برندسازی و طراحی کمترین اقدامات را انجام داده‌ایم.

مودودی با بیان اینکه در حال حاضر خراسان جنوبی یک استان محروم نیست، اظهار داشت: محدودیت خراسان جنوبی یک پدیده واقعی نیست بلکه یک پدیده ذهنی است.

معاون سازمان توسعه و تجارت ایران افزود: امروز زنجیره‌های جهانی تولید ارزشی شکل گرفته ‌و کسانی موفق هستند که در این زنجیره عضو هستند.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی باید ظرفیت‌های خود را معرفی کند تا بتواند در چرخه زنجیره جهانی تولید عضو شود گفت: چیزی که امروز عامل موفقیت در سرمایه‌گذاری است نحوه معرفی در عرصه جهانی است چراکه سرمایه‌گذار به نقاط بارز و فرصت‌های هر استان توجه می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622971
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.