احمد جمالی، روز چهارشنبه در نخستین کنفرانس ملی فرصت ها و محدودیت های سرمایه گذاری در حوزه صنعت خراسان جنوبی در دانشگاه صنعتی بیرجند افزود: تامین منابع مالی بین المللی به عنوان محور اصلی در این برنامه در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: مقوله سرمایه گذاری خارجی در همه اسناد بالادستی شامل سند چشم انداز، اقتصاد مقاومتی، برنامه های توسعه، قوانین و مقررات خاص، قانون حمایت و تشویق سرمایه گذاری خارجی مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.
وی بیان کرد: بسترهای قانونی لازم برای بهره مندی از منابع مالی بین المللی برای حوزه های مختلف اقتصادی کشور وجود دارد افرادی که در حوزه اجرا هستند می توانند مطمئن شوند این بسترها اکنون فراهم شده است.
به گزارش ایرنا، جمالی اظهار کرد: سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران وابسته به وزارت امور اقتصاد و دارایی نهادی است که این قوانین را در حوزه سرمایه گذاری خارجی اجرا می کند.
وی ادامه داد: سازمان یاد شده بیش از 60 سال است که سابقه تامین منابع مالی در حوزه های مختلف دارد لذا هم بستر قانونی و هم نهادی برای تامین منابع مالی در کشور مهیاست.

**سال 95بهترین سال در حوزه سرمایه گذاری خارجی بود
وی با بیان اینکه سال گذشته یکی از بهترین سال های ما در حوزه سرمایه گذاری خارجی بود، یادآور شد: بیش از 10 میلیارد دلار مصوبه سرمایه گذاری خارجی برای طرح های متعدد داشتیم که این طرح ها در حوزه های مختلف و استان های مختلف کشور بود.
وی عنوان کرد: نکته ای که در مورد تامین منابع مالی سال گذشته وجود داشت این بود که این سرمایه گذاری ها در استان های مختلف و در بخش های اقتصادی مختلف انجام شده است.

** شروع سال 96 نوید بخش خوبی برای سرمایه گذاری خارجی است
مدیرکل سرمایه گذاری خارجی وزارت اقتصاد و دارایی افزود: در سال جاری طرح های زیادی به سازمان رسید شروع سال نوید بخش حرکات خوبی در حوزه فاینانس و سرمایه گذاری خارجی است.
جمالی در ادامه اظهار کرد: آنچه در استان خراسان جنوبی نتوانسته ایم از آن بهره بگیریم عدم ارایه طرح های لازم برای سرمایه گذاران خارجی بود.
وی ادامه داد: اولین اقدام برای سرمایه گذاری خارجی بعد از ذهنیت سازی و فرهنگ سازی برای جذب منابع مالی خارجی، تهیه و تدوین طرح های مربوط است، اگر طرحی برای سرمایه گذار در چارچوب بین المللی نباشد امکان جذب سرمایه گذار خارجی وجود نخواهد داشت.
وی بیان کرد: قدم اول و اساسی برای بهره مندی از سرمایه گذاری خارجی و منابع مالی بین المللی در چارچوب های مختلف که امروزه همه بسترهای حقوقی آن مهیا است تهیه و تدوین طرح هایی با قابلیت ارایه به سرمایه گذار است.
وی عنوان کرد: در کنفرانس سرمایه گذاری این فرصت های سرمایه گذاری نبایستی در حد و چارچوب ایده باشد آن چیزی که بیشتر در مذاکره از آن استفاده می شود عمدتا ایده های ذهنی و آرمان های ماست.
جمالی اظهار کرد: آنچه باید به سرمایه گذار خارجی بدهیم طرحی است که قابلیت این را داشته باشد که از منظر مالی، فنی، اقتصادی، زیست محیطی، حقوقی، تکنولوژی و ... همه جنبه های طرح دیده شده باشد و بتوان آن را به سرمایه گذار خارجی عرضه کرد.
مدیرکل سرمایه گذاری خارجی وزارت اقتصاد و دارایی یادآور شد: در خراسان جنوبی زیرساخت های « نرم » وجود دارد فرهنگ در حد عالی موجود است اما در زمینه زیرساخت های سخت با مشکل مواجه است.

** خراسان جنوبی برای پذیرش سرمایه گذاری نیاز به زیرساخت سخت دارد
جمالی با بیان اینکه خراسان جنوبی برای پذیرش سرمایه گذار خارجی نیازمند تهیه و تدوین زیرساخت های سخت است، یادآور شد: در حال حاضر خواهش داریم طرح هایی که در استان مطرح می شود جمع بندی شود تا قابلیت عرضه به سرمایه گذار را داشته باشد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.