حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار تعدادی از مدیران و معاونان بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) خراسان جنوبی، با اشاره به این سخن امام علی(ع) که فرمودند« شمایی که عدل را تحمل نمی کنید ظلم را چگونه تحمل خواهید کرد» افزود: انسان ها زیادیخواه و به حق خود قائل نیستند و از همین جاست که تمام مفاسد شروع می شود.
در این نشست که حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق کفیل، معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) مرکزی حضور داشت، وی اظهار کرد: اهل بیت (ع) به عدل شناخته می شوند این در حالی است که مردم روی برتافتند اما فشار روزگار آنان را برخواهد گرداند.
به گفته وی در زمان معاصر شاهد هستیم که این مهم تحقق یافته و آنچه خارج از شناسنامه تخصصی مهدویت است همین بود که دنیا از ظلم و ستم پر شده و ملت ها در زیر چکمه ظالمان دست و پا می زنند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبادی در ادامه گفت: اگر کارهای ما بر اساس عدل انجام می شد بعد از آنکه نظام را از حکومت شاهنشاهی به اسلام برگرداندیم شاید در همان 15 سال اول همه کشورهای غربی را از نظر فرهنگی تصرف می کردیم.
وی اضافه کرد: برخی با سیاست بازی و حزب و گروه باعث به عقب افتادن این رسالت شده اند و اگر اینگونه نبود سخنان مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی باید یک بار گفته می شد اما متاسفانه برخی ها به دنبال پیاده کردن عدالت نیستند بلکه به دنبال سود و سیاست هستند.

** حوزه های علمیه باید بیشتر به بحث مهدویت بپردازند
قائم مقام بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) خراسان جنوبی، هم در این جلسه گفت: با توجه به اهمیت بحث مهدویت و فضای مطلوب استان در فرهنگ سازی این مهم، حوزه های علمیه باید بیشتر و به صورت تخصصی به بحث مهدویت بپردازند.
حجت الاسلام علیرضا حسینی، با اشاره به اینکه شاید محتوای آموزشی حوزه های علمیه خیلی منطبق با نیاز های جامعه نباشد، افزود: اگر بنا به مسایل روز حوزه ها در بحث مهدویت فعالیت بیشتری کنند حتما تاثیر گذار خواهد بود.
وی ادامه داد: وجود اقلیت های مذهبی و دانشگاه های متعدد در استان و استقرار نسل جوان باعث شده که سئوال های تعداد زیادی از این نسل مترتب بر فرهنگ مهدویت باشد و بسیاری از مشکل های عقیدتی موجود در جامعه در زمینه ظهور هم از همین جا نشات می گیرد.
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با تلاش حوزه های علمیه در تربیت مربیان مهدوی و همکاری و همیاری دستگاه های مربوط روز به روز فضای مهدوی در این استان تقویت و زمینه ظهور حضرت ولی عصر(عج) فراهم شود.
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در سال 1379 به پیشنهاد حجت الاسلام محسن قرائتی و با همکاری برخی از شخصیت های علمی و فرهنگی و موافقت مقام معظم رهبری تاسیس شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*3215*2047*خبرنگار-محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.