به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، پیش از ظهر امروز سید علی‌اکبر پرویزی در دیدار با رئیس سازمان امور عشایر کشور اظهار داشت: عشایر مؤثرترین و در عین حال کم‌هزینه‌ترین قشر جامعه است و همواره به عنوان قشری مولد در جامعه مورد توجه قرار داشته و دارند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه 12 درصد از جمعیت استان خراسان جنوبی را عشایر تشکیل می‌دهند افزود: باید تلاش کنیم تا منابع درآمدی برای این عزیزان فراهم شود در غیر این صورت آنها نیز مهاجرت کرده و یا در حاشیه شهرها به حاشیه نشینی خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی مسئولان باید توجه بیشتری به جامعه عشایری داشته باشند افزود: با توجه به اینکه بخشی از جامعه عشایری ما در مرزها سکونت دارند علاوه بر مباحث اجتماعی در زمینه مباحث امنیتی نیز حضور آنان می‌تواند بسیار مهم و موثر باشد.

پرویزی به خشکسالی‌های چندین ساله در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: باتوجه به این امر باید در خصوص توسعه صنایع دستی، توسعه صنعت گردگشری خصوصاٌ در حوزه بوم‌گردی مسئولان اقدامات و برنامه‌ریزی‌های جدی‌تری داشته باشند چراکه ظرفیت‌های لازم در این زمینه در استان وجود دارد.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون تومان در حوزه آبرسانی عشایری به استان اختصاص یافت افزود: موضوع آبرسانی به عشایر از اولویت‌های کاری است که در سال 96 دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619863
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.