علی‌اصغر اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: یکی از فصول مهم سوخت‌رسانی که تمام شرکت‌های ملی پخش فرآورده‌های نفتی بسیج می‌شوند بحث سوخت‌رسانی زمستانی است که در استان خراسان جنوبی به نحو مطلوبی انجام شد.

وی افزود: بعد از توزیع سوخت زمستانی باید سوخت نوروزی توزیع شود و بسیج مجددی در این شرکت ایجاد می‌شود که با توجه به افزایش سفر در ایام نوروز باید سوخت بنزین و "سی‌ان‌ جی" مردم نیز تأمین شود.

مدیر شرکت ملی پخش ملی فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته با توجه به محدودیت‌های گاز طبیعی در بحث نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه، فرآورده نفت گاز به نیروگاه در فصل زمستان بدون هیچ مشکلی تحویل شد.

فرآورده‌های نفتی در استان با 200 دستگاه نفتکش توزیع می‌شود

اصغری با بیان اینکه در این راستا نسبت به سال 94 بیش از 2 برابر سوخت به نیروگاه‌ها تحویل شده است افزود: این میزان سال گذشته بیش از 100 میلیون لیتر و سال 94 نیز 50 میلیون لیتر بوده است که رقم بسیار خوبی است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دلیل بعد مسافت با مبادی تأمین استان که عمدتاً رفسنجان است توانستیم با 200 دستگاه نفتکش این فرآورده‌ها را در استان توزیع کنیم.

توزیع 950 میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سطح استان 

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته 950 میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت سفید و نفت گاز در سطح استان توزیع شده است.

اصغری با بیان اینکه در حد مطلوب سوخت ریلی، زمینی و هوایی استان تأمین شده است گفت: دو مرکز تأسیسات سوخت‌گیری در طبس و بیرجند سوخت هواپیما را تأمین و علاوه بر آن سوخت ناوگان ریلی راه آهن شرق در طبس نیز تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: اتفاق خوبی که در سطح استان رخ  داده این است ظرفیت جایگاه‌های "سی‌ان‌جی" در خراسان جنوبی بسیار بالاتر از نیاز مصرفی استان است.

25 جایگاه "سی‌ان‌جی" در خراسان جنوبی فعال است

مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از وجود 25 جایگاه "سی‌ان‌جی" در استان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر 77 جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی نیز در استان فعال است.

اصغری یادآور شد: خوشبختانه با توجه به تأکیداتی که در بحث هوای پاک و کاهش آلودگی زیست محیطی و صرفه‌جویی بنزین شده است رشد مناسبی برای "سی‌ان‌جی" داریم و در سال گذشته شاهد 15 درصد رشد مصرف "سی‌ان‌‌جی" در استان بوده‌ایم که رقم بسیار مطلوبی است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 32 میلیون کیلوگرم گاز "سی ان جی" توزیع شده که این رقم در سال 94 به مقدار 28 میلیون کیلوگرم بوده و از رشد بسیار خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به فروش سوخت مرزی در سنوات گذشته گفت: در آینده نزدیک گاز مایع در سطح مرز به صورت پایلوت کشوری در خراسان جنوبی عرضه خواهد شد که این روند رونق بازارچه‌ها را درپی خواهد داشت.

اخذ مجوز عرضه گاز مایع در بازارچه مرزی ماهیرود 

اصغری یادآور شد: اقدام خوبی که به صورت جدی از سال گذشته پیگیری و مجوز آن نیز گرفته شده است عرضه گاز مایع در بازارچه مرزی ماهیرود است که امیدواریم در آینده نزدیک عملیاتی شود و با توجه به زیرساخت‌هایی که ایجاد شده عرضه گاز مایع در مرز انجام شود.

وی با اشاره به ایجاد انبارهای جدید فراورده‌های نفتی اظهار داشت: فضای ذخیره‌سازی در انبار قدیمی 19 میلیون بود که در انبار جدید به 100 میلیون لیتر رسیده است و از نظر حجم ذخیره‌سازی و سوخت‌رسانی  ظرفیت خوبی ایجاد شده است.

مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه انبار جدید با قابلیت ایجاد پایلوت صادراتی شرق کشور طراحی شده است گفت: با توجه به پتانسیلی که خراسان جنوبی و نزدیک بودن به مرز و بازارچه مرزی دارد می‌تواند به عنوان پایلوت صادراتی نیز استفاده شود.

اصغری تصریح کرد: انبار جدید فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی قابلیت‌های خوبی از نظر ایمنی و پدافند غیرعامل داشته و در بحث ایمنی مجهز به استانداردهای روز است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619463
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.