به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در جمع معتکفان خواهر در محل مسجد امام جعفر صادق(ع) ضمن تبریک میلاد امام علی(ع) و تسلیت وفات حضرت زینب(س) اظهار داشت: از این فرصت مهم ایام البیض ماه رجب المرجب باید بهترین استفاده کنید.

وی افزود: اعتکاف تزکیه نفس و نتیجه حراست از تعلقات دنیوی و خلوت با خدا است بسیار فرصت مغتنمی است که بعضی‌ها توفیق حاصل می‌شوند تا از این ایام به بهترین جهت استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حضرت امام علی(ع) می‌فرماید در هر امری واقع بینی نیاز است زیرا موضوع مهمی است و بسیاری در جنگ‌های فرهنگی، سیاسی مسائل را وارونه جلوه داده و یا سعی می‌کنند موضوعات را در جهات مختلف گسترش داده تا از واقیعیت فاصله گیرد.

عبادی افزود: در برابر خداوند متعال زن و مرد هیچ فرقی نداشته تنها تفاوت در پرهیزگاری است زن و مرد پرهیزگار هر دو خوب هستند.

وی بیان داشت: در مقام قرب الهی و در مقام شرایط زندگی طبیعی در ساختار خلقت زن و مرد، صفات اخلاق و وظایف با هم فرق دارد در مقام قرب دونگانگی نیست، هر که تقوایش بیشتر باشد نزد خدا جایگاهش بالاتر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: طبق حدیث از امام علی(ع) بهترین صفت‌های زن‌ها بدترین صفات مردها است که یکی از آنها تکبر، خود را بزرگ دیدن و برای خود شخصیتی استثنایی قائل شدن است. 

عبادی افزود: در مکتب اسلام جایگاهی که برای زن در خانواده مشخص شده است چه به عنوان زن و مادر خانواده از حقوقی که در دین مشخص شده به او فرصت می‌دهد تا خود را بزرگ ببیند جایگاه مادر جایگاهی استثنایی است و جایگاه زن در خانواده از نظر حقوق فقهی جایگاهی استثنایی است.

وی بیان داشت: زن باید برای خود شخصیت فوق العاده قائل باشدبرای خود وقتی شخصیت قائل است به هیچ نامحرمی اعتنا نمی‌کند وزمینه طمع دیگران را فراهم نمی‌کند.

عبادی با بیان اینکه خانواده باید مسئول داشته باشد اظهار داشت: مرد باید در میدان کار و تولید اقتصادی فعال بوده و برخرج در زندگی در سرجایش  بخل نداشته باشد،  زیرا بخل چرخ زندگی وجامعه را می‌خواباند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: زن و سواس و احتیاط در جامعه باید داشته باشد در روحیه لطیف زن باید وقتی را رعایت احتیاط باشدو آن چه که اتفاق نیفتاده شائبه از ترس و وسواس باشد که نتیجه آن این می‌شود پیش از هر واقعه‌ای حفظ می‌شود.

عبادی افزود: مجموعه جامعه اکثر آن ساختار جنبه وراثتی تعلیمی زن‌ها است  و در کنار عبادات مثل نماز اعتکاف، روزه، نماز شب که احکام آن مشخص است و قرب الی الله است آنچه که در ردیف اینها است وسبب قرب به خدا می‌شود مدیریت صحیح وانجام وظیفه نسبت به پرورش نسل های آینده است

وی ادامه داد:  فرهنگ سازی همیشه بوده و در زمان ما که دوره آخر الزمان است هجوم ها مانند موج فرزندان را تهدید می‌کند پناه امن برای نسلها زنها هستندکه تکلیف شرعی، عقلی را دارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613959
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.