محمد بشیری زاده روز دوشنبه در بازدید بی بی عصمت سرفرازی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی از کارخانه سیمان باقران، افزود: طرح بزرگ صنعتی سیمان باقران در دوم اردیبهشت ماه امسال با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد.
وی با بیان اینکه مدیرعامل کارخانه در زمان افتتاح قول داد که این طرح 14روز بعد از افتتاح فعالیت های تولیدی خود را آغاز خواهد کرد، گفت: از دو روز گذشته اقدامات اولیه از جمله گرم شدن کوره برای تولید سیمان در کارخانه شروع شد و هم اکنون کارخانه در حال تولید است.
وی بیان کرد: این کارخانه از ابتدای اردیبهشت ماه امسال روزانه چهار هزار و 500 تن سیمان تولید خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 350 نفر کارگر در این کارخانه مشغول فعالیت هستند، افزود: تا چند ماه آینده نیروی های بومی شهرستان در این کارخانه جذب خواهند شد.
به گفته وی افتتاح این واحد صنعتی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نقش بسزایی در اشتغال شهرستان خواهد داشت.
قائم مقام کارخانه سیمان باقران هم گفت: مقرر شد 200 میلیارد ریال تسهیلات با همکاری بانک کشاورزی اختصاص یابد، هنوز تسهیلات دریافت نکردیم.
وی ادامه داد: مسئولان کشوری و خراسان جنوبی قول پرداخت تسهیلات را دادند و مقدمات برای دریافت تسهیلات را فراهم کردند.
حسین پاداشی با بیان اینکه با تمام مشکلاتی که وجود داشت کارخانه در موعد مقرر راه اندازی شد، اضافه کرد: بعضا در فضای مجازی استان شایع شد که افتتاح کارخانه صوری بود، اما افتتاح کارخانه واقعی بود و هم اکنون سیمان در کارخانه تولید می شود.
وی بیان کرد: هم اکنون کارخانه رسما فعالیت خود را آغاز کرد و تلاش این است که فعالیت کارخانه استمرار یابد.
وی با بیان اینکه کارخانه برای استمرار فعالیت خود نیاز به هزینه دارد، بیان کرد: در تامین سوخت مازوت کارخانه با مشکل مواجه هستیم نیاز است مسئولان این مشکل را پیگیری کنند.
وی گفت: برای گازرسانی به کارخانه 28 میلیارد ریال بودجه نیاز است که درخواست ما این است که با پیگیری های مسئولان، شرکت گاز سهم خط کارخانه را دریافت نکند تا هزینه گازرسانی به کارخانه کاهش یابد.
وی با بیان اینکه اگر کارخانه خاموش شود، ضربه زیادی به بخش صنعت منطقه وارد خواهد شد، یادآور شد: اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید در خصوص راه اندازی این کارخانه صورت گرفته است.
کارخانه سیمان باقران در 34 کیلومتری شهر اسدیه و جاده مرزی میل 73 قرار دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 100کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد و این شهرستان 57 هزار نفر جمعیت دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.