به گزارش خبرگزاری تسنیم از درمیان، داوود شهرکی ظهر امروز در بازدید از کارخانه سیمان باقران اظهار داشت: کارخانه سیمان باقران از جمله 36 طرح ملی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی است که در سفر رئیس جمهور در فروردین ماه امسال به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح ملی و بزرگ باید در استان و کشور به مردم معرفی شود گفت: این پروژه بزرگ با سرمایه‌گذاری بالغ بر 520 میلیارد تومان زمینه اشتغال برای بیش از 350 نفر را فراهم آورده است.

وی به پرداخت تسهیلات رونق تولید به این واحد تولیدی بزرگ اشاره کرد و تاکید کرد: 20 میلیارد تومان تسهیلات از محل رونق تولید برای این کارخانه مصوب شده است که در مرحله پرداخت قرار دارد و به‌زودی به این کارخانه پرداخت می‌شود.

شهرکی افزود: امسال 12 طرح صنعتی با 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذری به بهره‌برداری می‌رسد و با افتتاح این طرحها 2 هزار و 500 نیرو در سطح استان خراسان جنوبی به‌کارگیری خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: کارخانه کک طبس نیز با 20 میلیارد تومان تسهیلات و 300 نفر اشتغال در سه ماهه ابتدای امسال افتتاح می‌شود.

کارخانه سیمان باقران مصداق حقیقی اقتصاد مقاومتی است 

فرماندار درمیان نیز در این بازدید اظهار داشت: این کارخانه در دوم فروردین ماه امسال از 11 سال به دست رئیس جمهور افتتاح شد و در حال حاضر 350 کارگر در این مجموعه مشغول به‌کار هستند.

محمد بشیری‌زاده افزود: در سالی که با نام اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید نام‌گذاری شده است راه‌اندازی این کارخانه نقش به‌سزایی در اشتغال جوانان این منطقه خواهد داشت و بیش از 2 هزار نفر فرصت اشتغال در این مجموعه را پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در حال مذاکره با افغانستان هستیم تا بتوانیم بازارچه میل 73 را بازگشایی کنیم و بتوانیم 80 درصد از سیمان تولید شده را به کشورهای پاکستان و افغانستان صادر کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612127
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.