به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مرتضی صفدری‌زاده ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوعات تولید و اشتغال، مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بر اجرای اقتصاد مقاومتی تاکید زیادی داشتند و امسال را هم سال "اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال" نامگذاری کردند.

وی افزود: در سال گذشته نیز به دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی حاضر شدیم که توصیه‌های خوبی برای ما داشتید که از برکات آن در سال 95 نخستین پایانه صادراتی سنگ خراسان جنوبی درمنطقه ویژه اقتصادی بیرجند را راه‌اندازی کردیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نسبت به جلوگیری از خام فروشی محصولات تاکید زیادی داشتند که با افتتاح پایانه سنگ زمینه خوبی برای فرآوری محصولات معدنی فراهم شده است گفت: در حوزه مواد غذایی هم نخستین واحد فرآوری برنج در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند راه‌اندازی می‌شود.

صفدری‌زاده افزود: در سال 95 یک واحد محصولات هیدروکربنی را راه‌اندازی کردیم که یک واحد دیگر هم به زودی افتتاح می‌شود  و برای نخستین بار در کشور و با حضور یک سرمایه‌گذار چینی تولید ماشین آلات ساخت سرامیک در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند انجام شده که در این راستا قرارداد فروش ماشین آلات هم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه یک سرمایه‌گذار افغانی نیز در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند واحد بسته‌بندی سیمان راه‌اندازی کرده است که این واحد در اردیبهشت ماه افتتاح می‌شود اظهار داشت: نخستین تکنولوژی تولید کاشی و سرامیک را خراسان جنوبی داشته که در این راستا همیشه ماشین‌آلات را وارد می‌کرده است که سبب خروج ارز از استان و کشور می‌شده است اما با تولید این ماشین‌آلات هم از خروج ارز جلوگیری شده و هم تولید بومی انجام می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی نیروی انسانی تحصیل کرده و پای کار زیادی داریم که این موضوع سبب ایجاد تشنگی و ولع در عرصه اشتغال شده که نوید روزهای پر رونق را می‌دهد.

صفدری‌زاده با بیان اینکه  واحد ضبط محصولات استراتژیک خراسان جنوبی در منطقه ویژه اقتصادی راه‌اندازی شده است که در واقع بورس کالایی برای محصولات استراتژیک استان ایجاد شد تا سبب رفع دغدغه‌های کشاورزان و ایجاد شرایط قیمتی مشخص و جلوگیری از سوء استفاده‌ها شود.

وی بیان کرد: نگاه ما به منطقه ویژه اقتصادی برای جذب سرمایه‌گذار است که در واقع برای ایجاد تولید و اشتغال راهی جز سرمایه‌گذاری وجود ندارد و قطعا جذب سرمایه‌گذار تولید و اشتغال را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605765
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.