به گزارش خبرگزاری تسنیم از درمیان، بی‌بی عصمت سرفرازی ظهر امروز در مراسم بازدید از کارخانه سیمان باقران شهرستان درمیان با اشاره به سال اقتصادمقاومتی، اشتغال و تولید اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی که در حوزه اشتغال فعالیت دارند با ارائه آمارهای دقیق و شفاف از سال گذشته و ترسیم برنامه برای سال 96 می‌توانند زمینه اشتغال قشر کثیری را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب در فرمایشات خود تمام دستگاه‌ها را مورد خطاب قرار دادند که بسترسازی مناسب برای سرمایه‌گذاران را فراهم کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود: مسئولان نظام در رده‌های مختلف و قوای سه‌گانه باید قوانین دست و پاگیر در حوزه تولید را شناسایی و برطرف کنند.

سرفرازی گفت: موظفیم بر محورهای مورد تاکید رهبری حرکت کنیم و تاکید بر این است که تمام مسئولان در کنار بخش تولید و سرمایه‌گذاران باشند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات و مسائلی که ناشی از بیکاری در جامعه است اگر امروز فکری برای ایجاد اشتغال نکنیم در آینده نمی‌شود جبران کرد و صدمات متعددی به اجتماع وارد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یادآورشد: در مورد گازکشی کارخانه سیمان باقران پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

سرفرازی با بیان اینکه در سال 96 با سیاست‌های دولت و نظام در کنار تولیدکنندگان خواهیم بود افزود: فرمانداران نیز باید در کمیته برنامه‌ریزی بحث اشتغال و تولید را در اولویت قرار دهند.

معاون مدیرعامل کارخانه سیمان باقران نیز در این جلسه اظهار داشت: عملیات احداث این کارخانه از سال 84 با ظرفیت تولید 3 هزار و 300 تن در روز در 34 کیلومتری شهر اسدیه  و جاده مرزی میل 73 با 30 هزار سهامدار آغاز شده است.

پاداشی بابیان اینکه این پروژه از بزرگترین پروژه‌های صنعتی خراسان جنوبی است گفت: هم اکنون 350 کارگر در این کارخانه مشغول به کار هستند اما ظرفیت اشتغال این کارخانه بیش از 2 هزار و 500 نفر است.

وی تصریح کرد: افتخار بزرگ ما این است که در این کارخانه حتی از یک دقیقه حضور ناظر خارجی استفاده نشده است و تمام مراحل کار با تکیه بر توان داخلی انجام شده است.

معاون مدیرعامل کارخانه سیمان باقران افزود: 95 درصد پرسنل کارخانه بومی خود منطقه هستند و از ابتدای کار تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته است.

پاداشی یادآورشد: مهمترین اولویت کارخانه در شرایط کنونی تامین سوخت اولیه و گازرسانی است زیرا هزینه گازکشی 2 میلیارد و 800 میلیون تومان برآورد شده و تاکنون در این مجموعه از هیچ منابع دولتی استفاده نشده و و تمام هزینه‌ها یا آورده سهامداران بوده و یا از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.

وی افزود: در مجاورت کارخانه روستاهای متعددی است و چون برای گاز شی به این روستاها عملیات انجام خواهد شد درخواست داریم هزینه خط انتقال را از ما دریافت نکنند تا بتوانیم هزینه‌های اساسی و نیازهای تولید را رفع کنیم تا روند تولید استمرار داشته باشدچراکه با خاموش کردن کوره ضرر هنگفتی متوجه کارخانه می‌شود.

معاون مدیرعامل کارخانه سیمان باقران از پیگیری پرداخت تسهیلات 20 میلیارد تومانی بانک کشاورزی خبر داد و گفت: برای پرداخت حقوق عقب مانده پرسنل که در این شرایط نهایت همکاری را داشته‌اند باید این تسهیلات وصول شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612040
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.