محمدرضا بیکی روز یکشنبه در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان درمیان افزود: نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان، 26 فروردین ماه 1396 در شهر بیرجند برگزار می شود.
وی بیان کرد: همچنین در هیجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان درمیان افراد خیر 11 میلیارد و 780 میلیون ریال تعهد کردند که بیشتر این مبلغ محقق شد.
وی با بیان اینکه اگر خیرین 30 درصد هزینه احداث یک مدرسه را متعهد شوند، مدرسه با نام آنان نامگذاری می شود، اضافه کرد: چند سال گذشته تعداد خیرین مدرسه ساز بومی شهرستان درمیان افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه هیچ وقت از نیازهای آموزش و پرورش کاسته نمی شود، گفت: برخی از مدارس استان فرسوده است، نیاز است با همت دولت و خیرین نوسازی شود.
به گفته بیکی یکی از مهمترین نیازهای استان ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی تشکیل می دهد که بودجه‌ دولتی جوابگوی نیازهای موجود نیست.
وی اظهار کرد: کار خیرین نیک اندیش یک اقدام خداپسندانه است که در نزد خداوند پاداش والایی دارد زیرا این بزرگواران در راه علم و دانش ایثار می کنند.
وی یادآور شد: کارهای نیک خیرین مدرسه ساز در ذهن همه مردم به ویژه دانش آموزانی که در مدارس خیری ساز تحصیل می کنند حک شده و تا قیامت ماندگار است .
حدود 11 هزار دانش آموز در 189 مدرسه شهرستان مرزی درمیان تحصیل می کنند.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.