به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدرضا میرزایی ظهر امروز در جلسه هم اندیشی معاونان آموزشی و پرورشی، کارشناسان آموزش متوسطه، مشاوره انجمن اولیاء و مربیان شهرستان‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال در خراسان جنوبی 12 هزار دانش آموز پایه نهم هدایت تحصیلی می‌شوند.

وی افزود: امسال برگه هدایت تحصیلی مانند سال گذشته بوده اما تفاوتی که دارد این است که این برگه جنبه توصیه‌ای داشته و الزام‌آور نیست.

دبیر کمیته هدایت تحصیلی و شغلی آموزش وپرورش خراسان جنوبی گفت: دانش آموزان باید برای انتخاب رشته مورد نظر خود موفق به کسب حداقل نمره دروس تخصصی برای آن رشته شوند که برای هر رشته دروس تخصصی مشخص شده است.

میرزایی افزود: عملکرد تحصیلی، ملاک ثبت‌نام در رشته‌های مختلف تحصیلی است و کسب حداقل نمره برای دورس تخصصی از دیگر ملاک‌های ثبت‌نام در رشته‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه  مبنای کار آموزش و پرورش در امر هدایت تحصیلی آگاهی بخشی به دانش آموزان و خانواده‌های آنها است اظهار داشت: آیتم‌های مختلفی در برگه هدایت تحصیلی دانش آموزان گنجانده شده که شامل عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان، نظر معلمان، مشاوران و نظر والدین در نظر گرفته شده که در مجموع باید به امتیاز 100 برسد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: برای هر دانش آموز 4 اولویت لحاظ می‌شود و تفاوت برگه هدایت تحصیلی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل این است که این برگه جنبه توصیه‌ای داشته و الزام آور نیست.

میرزایی افزود: موضوع هدایت تحصیلی ارتباط مستقیم با تولید دانش به ثروت دارد و پیشرفت استان نیازمند نیروی انسانی کارآمد است که تدارک این نیروی انسانی در گرو شناسایی و هدایت استعدادهای تحصیلی و شغلی است.

وی بیان کرد: آگاهی و شناخت ظرفیت‌های مختلف رشته تحصیلی و در نهایت ایجاد اشتغال مورد علاقه مهم‌ترین نیاز دانش آموزان و اولیا آنها در زمینه بحث هدایت تحصیلی است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه نیاز افراد جامعه به هدایت در تعیین حرفه تخصصی برای حرکت به سمت کمال فردی، کسب آرامش روانی و رضایت شغلی است اظهار داشت: هدایت صحیح و اصولی مبتنی بر علایق و توانمندی دانش آموزان پایه نهم از اصول طرح هدایت تحصیلی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606608
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.