به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ابوالفضل نوفرستی اظهار داشت: این زائران ثبت نامی از 31 تیر85 به قبل هستند که از اواخر ماه ذی‌القعده به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

وی از افزایش 30 درصدی ظرفیت زائران استان در حج تمتع امسال خبر داد و افزود: این افراد در 9 یا 10 کاروان اعزام می‌شوند که در دهه سوم فروردین باید به کاروان‌ها مراجعه کنند.

مصرف گاز با وجود افزایش خطوط انتقال در خراسان جنوبی ثابت ماند

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و مدیریت مصرف از سوی مردم، سبب جلوگیری از افزایش مصرف گاز در استان شد.

فرشید دشتی بیان کرد: مصرف گاز در خراسان جنوبی در سال 95 با وجود افزایش خطوط انتقال نسبت به سال 94 افزایشی نداشت.

 وی گفت: در سال 95 تعداد شهرهای برخوردار از گاز در استان از 17 به 22 شهر و تعداد روستاهای گازدار از 132 به 202 روستا افزایش یافت، اما با وجود این، مصرف گاز افزایشی نداشت.

دشتی با اشاره به مصرف یک میلیارد و 347 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در سال 95 در خراسان جنوبی افزود: اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و مدیریت مصرف از سوی مردم، سبب جلوگیری از افزایش مصرف گاز در استان شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: پارسال 60 درصد گاز طبیعی استان معادل 815 میلیون متر مکعب در بخش نیروگاهی، 28 درصد گاز معادل 360 میلیون متر مکعب در بخش های خانگی، تجاری و عمومی و 12 درصد گاز طبیعی استان هم در بخش‌های صنعتی، سیمان و حمل و نقل مصرف شد. 

4 میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان  زیرکوه هزینه شد

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان زیرکوه گفت: سال گذشته اعتباری بالغ‌ بر4 میلیارد و 100 میلیون ریال برای آبرسانی به روستاهای این شهرستان هزینه شده است.

علیرضا غلامحسینی ظهر امروز در بازدید از طرحهای آبرسانی سیار در روستاهای این شهرستان اظهار داشت: تأمین آب روستایی از مهم‌ترین رسالت‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی است.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌های چندین ساله در خراسان جنوبی سبب کمبود آب شده و روستاهای زیادی را با مشکل بی‌آبی مواجه ساخته است، تصریح کرد: روستاهایی که با مشکل کمبود آب روبه‌رو هستند به وسیله تانکر به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان زیرکوه یادآور شد: آبرسانی سیار به روستاهای این شهرستان از طریق سه تانکر انجام می‌گیرد.

غلامحسینی با اشاره به اینکه آبرسانی سیار برای 23 روستای زیرکوه با جمعیتی بالغ‌بر7 هزار و 500 نفر سالانه صورت می‌گیرد، افزود: در سال گذشته بیش‌ از 3 هزار و 600 سرویس معادل 50 میلیون و 629 هزار مترمکعب آب به این روستاها حمل شده است.

وی بیان کرد: سالانه اعتباری معادل 6 میلیارد ریال برای آبرسانی سیار به روستاهای زیرکوه مورد نیاز است.

مدیر امور آب وفاضلاب روستایی شهرستان زیرکوه ادامه داد: سال گذشته اعتباری بالغ‌بر 4 میلیارد و 100 میلیون ریال برای آبرسانی به روستاهای این شهرستان هزینه شده است.

غلامحسینی خاطرنشان کرد: امیداست در سال جاری با کمک‌های دولتی و کمک مردم با ساخت مجتمع‌های آبرسانی شاهد حذف برخی از روستاهای این شهرستان از چرخه آبرسانی سیار باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609412
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.