سید علی اکبر پرویزی شنبه شب در نخستین نشست شورای اداری خراسان جنوبی در بیرجند، افزود: سیستم انتخابات در کشور به شکلی است که فقط مردم تعیین کننده هستند ما به عنوان مجری و ناظر انتخابات باید تلاش کنیم مردم هرچه بیشتر در انتخابات حضور یابند.
وی اظهار کرد: هر رئیس جمهوری و عضو شورای شهری انتخاب شود باید از او حمایت کرد.
وی ادامه داد: خواسته مقام معظم رهبری، مشارکت حداکثری مردم و برگزاری قانونمند و سالم انتخابات است و همه باید برای تحقق منویات معظم له تلاش کنیم.
وی اضافه کرد: شرایط برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری فراهم شود.
وی با اظهار اینکه با رفتار درست و مناسب زمینه حضور هرچه بیشتر مردم در پای صندوق های رای فراهم شود،یادآور شد: وظیفه ما برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با مشارکت حداکثری است،اینکه مردم چه چیزی تشخیص دهند و به چه کسی رای می دهند به ما ربطی ندارد.
وی تصریح کرد: هیچ مدیری حق ندارد با با ایما و اشاره و یا با صحبت در فضای اداری به بحث انتخابات بپردازد.
وی تاکید کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا و ریاست جمهوری و توجه به حوزه اقتصادی و عمرانی دو امر مهم در سال 1396 است.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در حوزه عمرانی بخش عمده از بودجه ها به پروژه ها تخصیص یافته و هر اعتبار که مصوب شود به پروژه مربوط تعلق می گیرد.
پرویزی گفت: در بخش اقتصادی طرح های نیمه تمام در حوزه تولید در سال جاری باید تکمیل شود.
وی تصریح کرد: باید در حوزه طرح های جدید سرمایه گذاران جذب استان شوند،صدور مجوز توسط دستگاه های مربوط تسهیل یابد، بعضی استعلام های بیجا بویژه در بخش کشاورزی حذف شود.
وی تاکید کرد: استعلام های غیرضروری در روند کار مشکل ایجاد می کند و باید تا حد ممکن کاهش یابد، ما به عنوان مسئول استان در صورت ایراد از طرف دستگاه های نظارتی، پاسخگو هستیم.
وی یادآور شد: برای دریافت مجوز ایجاد یک بارگاه زرشک،روند بسیار پیچیده با استعلام های مختلف وجود دارد که روندی زمان بر در بحث تولید ایجاد می کند.
وی اضافه کرد: وقتی این طرح ها مرتبط با بحث تولید است نیاز به تغییر کاربری و فرآیند استعلام ندارد، به بخشداران می گویم هرجا نیاز به صدور مجوز است از طرف دهیاری صادر شود تا امور تا حدی تسهیل شود.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: دولت در سال 1396 مصمم است طرح های بالای 40 درصد پیشرفت فیزیکی از تسهیلات برخوردار شود.
پرویزی گفت:در آخر سال 1395 مجوز برداخت تسهیلات بانک ها به طرح رونق از یک سال به دو سال افزایش یافت،باید از این فرصت ها استفاده کرد.
همچنین نماینده فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال موضوعی فرابخشی است و این به این معناست که متولی خاص ندارد، امسال که سال اشتغال است باید دید کدام دستگاه متولی این بحث است.
محمدرضا امیرحسنخانی افزود: همه دستگاه های اجرایی به نحوی در بحث اشتغال مسئولیت دارند اما هیچ کدام خود را مسئول ویژه این بخش نمی دانند.
وی اظهار کرد: تقاضا دارم مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اعلام کند که در شهرستان های استان هدف اشتغال چه رقمی است.
وی یادآور شد: در ارایه آمار بیکاری مشکل وجود دارد، اینکه گفته شود این آمار توسط مرکز آمار ایران ارایه شده و به ما ربطی ندارد حرف درستی نیست،مدیران مربوط و نماینگان مجلس شورای اسلامی و ... به این موضوع بپردازند.
وی تصریح کرد: سال گذشته زحمات زیادی در استان کشیده شد،استاندار خراسان جنوبی وقت زیادی برای زیرساخت های استان صرف کرد و نتایج خوبی حاصل شد اما واقعیت این است، واحد کنسانتره شهرستان فردوس که تعطیل شده به چه دلیل دوباره راه اندازی نمی شود.
وی تاکید کرد: وقتی بعضی از واحدهای تولیدی ماه هاست راکد است باید اعلام شود که در چه مدتی فعال می شود.
امیرحسنخانی گفت: مدیران دستگاه دولتی از بخش خصوصی فعالیت بخواهند اگر مدیر مربوط در بخش خصوصی کم کاری می کند،به عنوان بخش خصوصی ناکارآمد معرفی شود.
وی افزود: هز اتفاقی که موجب گلایه مردم شود به نظام بر می گردد،هم دولت،مجلس و قوه قضاییه باید با همکاری با هم مشکل را رفع کند.
وی اظهار کرد: اگر مشکلی را دولت نتواند رفع کند نباید موجب خوشحالی بخش های دیگر شود،همه با وحدت مشکل استان را رفع کنیم.
وی یادآور شد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اعلام کند که با توجه به خشکسالی های اخیر چه تعداد دام منطقه کاهش یافته،در یک شهرستان بیش از 200 هزار راس دام وجود داشت که هم اکنون به کمتر از 90 هزار راس کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: بعضی از دستگاه ها برای صدور یک پروانه به قدری فرد بهره بردار را درگیر بروکراسی ادرای می کنند که تبدیل به روند زمان بر می شود.
وی اضافه کرد: امروز جبهه اقتصادی را به باید مثل دوران هشت سال جنگ تحمیلی جهادی مدیریت کنیم.
امیرحسنخانی گفت: در آن زمان اگر فردی 13 ساله تقاضای رفتن به جبهه داشت را به دلیل فقدان آموزش نظامی از رفتن به جبهه محروم نمی کردیم و به همین دلیل بسیجی وار در مقابل جهان مقاومت کردیم امروز هم باید بسیجی وار در اقتصاد وارد شویم.
*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر-انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.