به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، احمد محبی عصر امروز در دومین اتاق فکر جشنواره شعر رضوی جوانه ها که با دستور کار تبیین برگزاری شبهای شعر جشنواره رضوی و معرفی داوران پیشنهادی جشنواره با حضور اعضاء تشکیل شد اظهار داشت: ظرفیتهای لازم برای برگزاری جشنواره شعر رضوی در خراسان جنوبی به کارگیری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز افزود: دبیرخانه جشنواره به صورت چهره به چهره با شاعران حوزه کودک و نوجوان و انجمن ها ارتباط برقرار کند تا اگر کسی از برگزاری جشنواره مطلع نشده باشد بتواند از این فرصت استفاده کند.

مدیر اجرایی جشنواره شعر رضوی جوانه‌ها ( شعر برای کودک و نوجوان ) نیز در دومین اتاق فکر جشنواره شعر رضوی با بیان اینکه در حوزه کودک و نوجوان شاعران کمتری داریم ، گفت: بیشتر شاعران در حوزه شعر بزرگسالان آثاری را خلق می کنند بنابراین برای ترغیب و ایجاد جهش در خلق آثاری در حوزه کودک و نوجوان تلاش می شود کارگاهی آموزشی با حضور اساتید کشوری و استانی برگزار شود.

سید علی زمزم با اشاره به برگزاری جشنواره شعر رضوی در بخش جوانه ها در استان طی سال های گذشته افزود: با توجه به برگزاری این جشنواره در نهم مردادماه سال جاری از سال گذشته فراخوان آن آماده و به مراکز فرهنگی ، هنری و ادبی ارسال شده است.

وی به تهیه بانک اطلاعاتی جامع از شعرا در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: اولین شب شعر رضوی در سال گذشته در شهرستان خوسف با حضور شهرستان های بیرجند ، سربیشه و نهبندان برگزار شد که استقبال خوبی از آن صورت گرفت.

زمزم از برگزاری دومین  شب شعر رضوی در شهرستان فردوس با حضور شهرستان های سرایان و طبس و بشرویه در ٧ اردیبهشت ماه خبر داد و اذعان داشت: سومین شب شعر رضوی نیز در شهرستان قاین با حضور شهرستان های درمیان و زیر کوه سوم خرداد ماه برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی جشنواره شعر رضوی آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره را ١� تیرماه سال جاری عنوان کرد و افزود: اختتامیه جشنواره نیز ٩ مرداد ماه سال جاری در بیرجند برگزار می شود.

زمزم در این جلسه به معرفی تعدادی از داوران مطرح کشوری برای داوری جشنواره پرداخت وازاعضای حاضر در اتاق فکر درخواست کرد نقطه نظرات خود را در این زمینه عنوان و اگر گزینه خاصی مد نظرشان  است آن را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه داوران جشنواره باید کسانی باشند که به حوزه شعر کودکان اشراف  لازم را داشته باشند،گفت: در انتخاب داوران  باید از ظرفیت های بومی استان و  چهرههای شاخص ملی و کشوری بهره گرفته شود.

بهنام فر از اعضای اتاق فکر جشنواره شعر رضوی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به برگزاری موفق جشنواره شعر رضوی در دانشگاه بیرجند گفت: بهتر است  از ظرفیت استان در انتخاب داوران بیشتر بهره گرفته شود چرا که در خراسان جنوبی شخصیتها و اساتید مجرب زیادی وجود دارند که می توانند در سطح ملی داوری داشته باشند.

 محمدی دیگر عضو اتاق فکر جشنواره شعر رضوی نیز خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت استان در انتخاب داوران شد و گفت: می توان از مهمانان ویژه در سایر بخش های جشنواره بهره گرفت.

یوسفی از دیگر اعضای اتاق فکر جشنواره رضوی نیز خواستار برگزاری دو کارگاه  همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره شد و اذعان داشت: در این کارگاه ها می توان از ظرفیت اساتید و شخصیت های ملی و کشوری بهره گرفت.

وی افزود: برگزاری شب شعرها می تواند در خلق آثار برای کودکان و نوجوانان موج  ایجاد کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609119
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.