به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت الاسلام منصور هاشمی با اشاره به اینکه در استان 98 بقعه متبرکه وجود دارد، افزود: از این تعداد 40 بقعه فعال و طرح آرامش بهاری در آنها در حال برگزاری است.
وی افزود: در 34 بقعه برای اسکان موقت زایرین امکانات لازم تدارک دیده شده است و در 28 بقعه ایستگاه صلواتی برپا شده است.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان با بیان اینکه سال گذشته 800 هزار نفر از بقاع متبرکه استان زیارت کردند و 400 هزار نفر نیز در زایرسراهای استان اسکان یافتند، عنوان کرد: 476 هزار و 837 زایر از آغاز سفرهای نوروزی تا 9 فروردین در بقاع متبرکه استان حضور یافتند.
حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور از 25 اسفند 95 آغاز و تا 15 فروردین 96 ادامه دارد، گفت: برپایی خیمه معرفت، غرفه نقاشی کودکان، غرفه مشاوره وقف، غرفه پاسخ گویی به مسایل شرعی و نمایشگاه های مختلف از اقدامات مهم در طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان جنوبی است.
خراسان جنوبی 98 بقعه متبرکه دارد که 500 زایرسرا، 100 چادر و آلاچیق برای اسکان مسافران نوروزی در آن آماده شده است.
خراسان جنوبی در مسیر تردد زایران 15استان غرب و جنوب کشور به مشهد مقدس قرار دارد و طول راه های آن بیش از 17هزار کیلومتر است.
این استان با 151هزار کیلومتر مربع مساحت و 769هزار نفر جمعیت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است، فاصله آبادی های آن از یکدیگر زیاد است.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215* 6054*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده- مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.