به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،  محمد ابراهیم اقبالی اظهار داشت: در بازه زمانی 25 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه امسال توسط قطارهای اختصاصی این اداره کل شامل طبس – مشهد، طبس – تهران و خواف - تهران 8693 نفر وارد و  77633 نفر خارج شده‌اند که در مجموع با قطارهای اختصاصی راه آهن شرق 16 هزار و 4566 مسافر جابه‌جا شده‌اند.

وی افزود: با قطارهای عبوری از راه آهن شرق شامل بندرعباس، کرمان، یزد، اصفهان و شیراز به مقصد مشهد و بالعکس نیز 65 هزار و 918 نفر جابه‌جا شده اند.

خیران برای ساخت مدرسه در بخش دستگردان شهرستان طبس همت کردند

در جشنواره خیران مدرسه ساز و مدرسه یار که امروز در سالن اجتماعات آموزش و پرورش منطقه دستگردان طبس برگزار شد، دو میلیارد ریال برای ساخت طرحهای آموزشی کمک شد.

در این همایش، 100 میلیون تومان برای احداث آموزشگاه 2 کلاسه در روستای دستگردان توسط خانم صفری، 66 میلیون تومان از سوی موسسه آموزشی برای تکمیل دو آموزشگاه 2 کلاسه در مناطق عشایری، 10 میلیون تومان هزینه ساخت وضو خانه آموزشگاه شهید رفیعی توسط خانواده این شهید و 25 میلیون تومان هم برای خرید لوازم ضروری مایحتاج دانش آموزان  و ساخت و ساز مدارس از سوی دو خیر دیگر اهداء شد.

سید مهدی طلایی مقدم فرماندار طبس در این جشنواره خواستار ادامه کمکهای خیران شد.

طرح پایش بهاره زنبورستانهای خراسان جنوبی آغاز شد

طرح پایش بهاره زنبورستانها با هدف بررسی و شناسایی میزان آلودگی کندوها به بیماریهای انگلی و غیرانگلی در خراسان جنوبی آغاز شد.

 رئیس اداره بهداشت و بیماریهای زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: این طرح در تمام شهرستانها، با حضور 20 کارشناس دامپزشکی تا پایان فرودین اجرا می شود.

محمد شفائی افزود: طرح پایش زنبورستانها سالانه در دو مرحله بهار و پاییز اجرا می شود، که در این طرح  کارشناسان از زنبور عسل و موم حاوی لارو برای انجام آزمایش ها نمونه برداری می کنند.

وی به زنبورداران توصیه کرد: برای تولید محصول سالم و پایداری زنبورستانها از مصرف داروهای غیر مجاز و بدون مجوز دامپزشکی خودداری کنند.

 رئیس اداره بهداشت و بیماریهای زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته و در برنامه های پایش و مراقبت بیش از 250 مورد بازدید و نمونه برداری از زنبورستانهای استان انجام  شد.

شفائی اظهار داشت: خراسان جنوبی با داشتن 20 هزار کلنی زنبور عسل و تولید عسل مرغوب و منحصر به فرد زرشک و عناب از تولیدکنندگان عسل برتر در کشور است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 607196
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.