به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هاشم ولی‌پورمطلق ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی دو اولویت مهم بخش کشاورزی خراسان جنوبی از جمله انتقال آب و تامین زیرساخت‌های مجتمع کشاورزی و دامپروری پیگیری شد.

وی با بیان اینکه در سفر نخست رئیس جمهور به خراسان جنوبی 50 میلیارد تومان برای انتقال آب در بخش کشاورزی اختصاص یافت که تاکنون 25 میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است افزود: امسال 28 میلیارد تومان باقیمانده نیز تخصیص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در زمینه مجتمع‌های دامپروری و کشاورزی نیز کارهای زیادی در خراسان جنوبی انجام شده و هفته آینده 50 درصد از مجتمع گلخانه‌ای بشرویه به کشاورزان تحویل داده می‌شود.

ولی‌پورمطلق با بیان اینکه در حال حاضر 250 تن میوه در سردخانه‌های خراسان جنوبی ذخیره بوده و مشکلی در این راستا وجود ندارد افزود: مراکز توزیع میوه تنظیم بازار مشخص بوده که مردم باید از این مراکز خریداری کنند.

وی بیان کرد: امسال با توجه به اینکه پرتقال شمال ایران تحت تاثیر سرمای زمستان بود و تولید آن کاهش یافت در این راستا دولت در راستای حمایت از کشاورزان اعلام کرد که واردات در این زمینه نخواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: زمانی که برای محصولی تقاضا زیاد است و آن محصول در بازار کم باشد تنها راهکار، افزایش میزان عرضه است و باید واردات شود و افزایش قیمت پرتقال در بازار ناشی از سرمازدگی بخشی از مرکبات شمال کشور و خسارت بارندگی به مرکبات استان فارس و هرمزگان بوده است.

ولی‌پورمطلق با بیان اینکه امسال برای تأمین میوه شب عید در خراسان جنوبی 357 تن پرتقال و 240 تن سیب درختی خریداری و در سردخانه‌های خراسان جنوبی ذخیره شد افزود: برخلاف سال‌های قبل که توزیع میوه تنظیم بازار شب عید تا پس تعطیلات نوروزی ادامه داشت امسال تا پایان فررودین ماه توزیع میوه تنظیم بازار ادامه دارد  تا بتوانیم بازار را کنترل کنیم.

وی بیان کرد: 133 مرکز در خراسان جنوبی توزیع پرتقال و سیب تنظیم بازار عید را بر عهده داشتند که هر کیلو پرتقال جعبه‌ای در طرح تنظیم بازار امسال 3 هزار و 900 تومان عرضه شد و در حال حاضر 250 تن پرتقال با کیفیت و ارزان قیمت در سردخانه‌های استان خراسان جنوبی وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین از کشت دیم گندم و جو به میزان 7 هزار هکتار در خراسان جنوبی خبر داد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606635
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.