سیامک سرابندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 400 تن سیب درختی سهمیه میوه شب عید مردم سیستان و بلوچستان از استان آذربایجان غربی شهرستان ارومیه و 400 تن سهمیه پرتقال وارداتی خریداری شده است.
وی بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته توزیع میوه شب عید در زاهدان از امروز و سایر شهرستان های سیستان و بلوچستان از روز شنبه هفته آینده آغاز می شود.
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ستاد تنظیم بازار، توزیع میوه شب عید با قیمت مصوب تا 20 فروردین در سیستان و بلوچستان ادامه دارد.
وی ادامه داد: هم اینک 48 غرفه برای توزیع میوه شب عید در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده که 10 غرفه مربوط به شهرستان زاهدان است.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیب با تخفیف 15 درصدی و با قیمت هر کیلوگرم 40 هزار ریال در حال توزیع است گفت: همچنین پرتقال در بازار مصرف به قیمت هر کیلو 39 هزار ریال به فروش می رسد.
سرابندی خاطر نشان کرد: همچنین توزیع مرغ منجمد، شکر و برنج ویژه نوروز به صورت نامحدود و بر اساس نیاز بازار در سیستان و بلوچستان توزیع می شود.
به گزارش ایرنا هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.