به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، در این نمایشگاه دستاوردهای تئاتر استان در زمینه‌های جشنواره‌های استانی، تعزیه، فعالیت‌های عروسکی (یونیما)، جشنواره‌های معلولین و بین‌المللی و همچنین تصاویر و پوسترهای اجراهای عموم به نمایش در آمده است.

افتتاح رسمی وب‌سایت انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان جنوبی و گیشه آنلاین "کلیژدک" نیز از دیگر برنامه‌های افتتاحیه این نمایشگاه بود.

این نمایشگاه از 15 لغایت 19 فروردین همه روزه از ساعت 17 الی 21 در محل نگارخانه شهر بیرجند واقع در میدان ابوذر، پذیرای علاقه‌مندان و هنردوستان است.

بیش از 79 هزار نفر از جاذبه‌های سربیشه بازدید کردند

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سربیشه از انجام 79 هزار و 315 بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان در ایام نوروز خبر داد.

هاشم اتفاقی اظهار داشت: در مجموع 79 هزار و 315 بازدید از مراکز تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرستان سربیشه داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه از مجموع بازدیدها تعداد 61 هزار و 810 نفر از مراکز تاریخی و فرهنگی بازدید کردند، افزود: همچنین 9 هزار و 885 نفر از مراکز طبیعی شهرستان دیدن کردند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سربیشه با اشاره به اینکه تعداد 7 هزار و 620 بازدید کننده از مجموعه‌های دست ساز شهرستان داشته‌ایم بیان کرد: بیشترین بازدیدها از مزار کاهی بوده است.

وی ادامه داد: 12 هزار و 992 نفر نیز در مراکز اقامتی شهرستان شامل کمپ‌های دائم و موقت، چادرها، اردوگاه‌های آموزش و پرورش و مهمانسراها اقامت داشتند.

اتفاقی، با بیان اینکه یک بازارچه نوروزی در شهرستان فعال است اظهار داشت: فروش این بازارچه به بیش از هشت میلیون تومان رسیده است که روزانه حدود یک هزار و 500 نفر از این بازارچه دیدن کردند.

جشن روز تئاتر با حضور هنرمندان خراسان جنوبی برگزار شد

جشن بزرگداشت روز تئاتر در راستای تجلیل از فعالین عرصه تئاتر استان با حضور مسئولان و هنرمندان تئاتر استان خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی شب گذشته در این مراسم که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و انجمن هنرهای نمایشی استان در محل آمفی تئاتر فرزان برگزار شد از فعالان هنرهای نمایشی استان خراسان جنوبی قدردانی شد.

در ابتدای این مراسم نمایشنامه "کسوف" به نویسندگی ایوب آقاخانی و کارگردانی مهدی مسروری خوانش شد و سپس جشن تئاتر با حضور هنرمندان استانی آغاز شد.

پس از سخنرانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و فرماندار بیرجند و ریاست انجمن هنرهای نمایشی استان، از فعالین تئاتر استانی تقدیر به عمل آمد.

در پایان مراسم دفتر انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان استان افتتاح شد.

این مراسم با حضور هنرمندان شهرهای بیرجند، قائن، نهبندان، قردوس،طبس، سربیشه، سرایان، خوسف، درمیان، بشرویه و زیرکوه در محل آمفی تئاتر فرزان بیرجند برگزار شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605777
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.