دکتر کاظم قائمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با افتتاح بیمارستان یاد شده به عنوان نخستین پروژه بهداشتی سال 96، تحول بزرگی در بخش بهداشت و درمان شهرستان فردوس در شمال خراسان جنوبی ایجاد می شود.
به گفته وی سه طرح یادشده در سفر روز شنبه هفته آینده دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح می شود.

**راه اندازی بخش ناباروری در بیرجند
وی در ادامه به ایجاد بخش ناباروری به عنوان یکی از نیازهای اصلی مردم خراسان جنوبی در بیرجند اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این بخش نقطه ضعف عمده استان رفع خواهد شد و نیازی به مراجعه مردم به مراکز درمانی در سایر استان ها نخواهد بود.
وی ادامه داد: تاکنون 25 میلیارد ریال صرف تکمیل، آماده سازی و راه اندازی این بخش شده است، این بخش دارای 2 بخش IUI، IVF است و 85 درصد هزینه های مردم توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین خواهد شد.
به گزارش ایرنا، قائمی اظهار کرد: راه اندازی بخش سوختگی با امکانات ویژه در بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند از دیگر پروژه های مطرح استان در سال 96 است که تاکنون حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، امید است تا پایان سال جاری کاملا بهره برداری شود.
وی بیان کرد: افتتاح مرکز بهداشت استان، راه اندازی فاز دوم بیمارستان رازی بیرجند شامل بخش قلب از جمله آنژیوگرافی، CCU، جراحی قلب و جراحی داخلی قلب از دیگر پروژه هاست، امید است تا خرداد ماه امسال با خریداری و استقرار دستگاه آنژیوگرافی تمام خدمات مربوط به قلب در استان انجام شود.
وی به راه اندازی اورژانس بیمارستان فردوس و بشرویه امسال اشاره کرد و یادآور شد: همچنین افتتاح و راه اندازی کلینیک های ویژه در استان از دیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال جاری خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه به بخشی از فعالیت های دانشگاه در سال 95 اشاره کرد و افزود: راه اندازی دومین دستگاه MRI بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند، افتتاح و راه اندازی سلامتکده طب سنتی حکمت شرق در مزار شهدای باقریه این شهر و آغاز ساخت 22 مرکز جامع سلامت و سه پایگاه سلامت از جمله این فعالیت هاست.
به گفته قائمی راه اندازی بخش جراحی مغز و اعصاب در شهرستانهای قاینات، فردوس و طبس با اعزام جراح مغز و اعصاب، افتتاح همزمان هزار تخت روانپزشکی در کشور به صورت وب کنفرانس با بهره برداری از 96 تخت روانپزشکی در سه بیمارستان استان و اجرای پروژه بهسازی و توسعه اورژانس بیمارستان شهدای قاین در مدت 2 ماه از دیگر فعالیت های سال گذشته است.
برگزاری آزمون استخدامی بیمارستان های رازی، مرکز رادیوتراپی و مراکز تابعه به تعداد 526 نفر به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش، تصویب تشکیلات سازمانی دانشگاه با 650 ردیف استخدامی، هفت معاونت، 33 مدیریت و 58 اداره و گروه، برگزاری آزمون و جذب نیروهای طرح تحول حوزه بهداشت، بهسازی و توسعه اورژانس بیمارستان ولی عصر(ع) بیرجند، اعزام 64 نیروی متخصص و ... از دیگر فعالیت ها ذکر کرد.
وی یادآور شد: « از سال گذشته تنها به شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» بسنده نکردیم و بدون توجه به شعارها و حاشیه ها تلاش کردیم مردم را راضی نگه داریم و گامی برای توسعه استان برداریم از این نظر بسیار خوشحالیم».
*7557* 2047 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.