حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای بسیج رسانه خراسان جنوبی در بیرجند افزود: قرآن کریم می فرماید « مَن قَتلَ نفساً بغیر نفس أو فَسادٍ فی الأرض فکأنّما قَتلَ النّاسَ جمیعاً » یعنی اگر فردی دیگری را گمراه کرده و حقیقت انسانیتش را، حق پرستی اش را ، حیا و عفت و جوانمردی اش را بکشد به این معنی است که همه مردم را نابود کرده است.
وی ادامه داد: پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) که در آن موقع عازم یمن بود فرمود، اگر یک نفر توسط تو به حق هدایت شود، ارزشش از همه آنچه آفتاب بر آن بتابد بیشتر است.
وی یادآور شد: آنجایی که فردی توسط عقرب و یا ماری گزیده شد و بمیرد فقط جانش را از دست داده اما دین،حیثیت و آبرویش را دارد.
وی اضافه کرد: اما وقتی کسی فرد دیگری را گمراه کند یعنی همه دارایی اش را نابود کرده و قابل جبران نیست.
وی تصریح کرد: کار مسئولان امینی که برای فرهنگ جامعه با صدق و حق گویی فعالیت می کنند قابل تجلیل است.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان این مطلب که فردی با قلم، زبان خود ... جامعه را گمراه کند مرتکب قتل عام جامعه می شود، گفت: آرمان های ناب اسلام و انقلاب برای ایجاد مدینه فاضله یعنی فقط حقیقت، سخن مفید ، خدمت به مردم و نیت الی الله را مد نظر قرار داده و در این راه نه تطمیع شویم و نه با کسی جز خدا معامله کنیم.
وی افزود: امروز در خصوص تغییر نژاد ها ، نسل ها در کشاورزی،دامداری و ... کار می کنیم باید روی تربیت صحیح نسل آینده انسان هم کار شود و آنها را به گونه ای تربیت کنیم که خداجو و انسان واقعی باشند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: همه مردم برای مصرف روزمره از نان ، خوراک و ... تلاش دارند جنس سالم خریداری کند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار کرد: سیستم بدن هم برای ورود اشیای خارجی که از طریق دهان و بینی انجام می شود مثل خوراک، هوا و ... کنترل دارد،اگر غذایی فاسد باشد و یا هوا نامطبوع شود، ذائقه و شامه هشدار می دهد.
استاد درس اخلاق حوزه علمیه بیرجند یادآور شد: ساختار فکر، فرهنگ و عقیده که از مجرای چشم و گوش به عمق جان انسان سرایت می کند هیچ فیلتری ندارد.
وی تاکید کرد: هرچیز که وارد چشم و گوش شود به قلب انسان هم سرایت می کند ، حال انسان در مقابل آنچه می خورد حساسیت دارد اما در مقابل دیدنی ها و شنیدنی ها که ساختار فکر، عقیده و فرهنگش را تحت تاثیر قرار می دهد، بی تفاوت است.
وی اضافه کرد: کودک در گهواره از شنیدنی ها و دیدنی های پیرامونش تاثیر می گیرد ، اینکه در احادیث به ملاحظه کودک تاکید شده به این دلیل است چون او درک دارد.
وی با بیان این که فرهنگ کودک توسط پدر، مادر ، فضای مجازی و جامعه ساخته می شود، اضافه کرد: کسانی که جنس سالم به مردم عرضه کنند رستگار هستند، اگر جامعه ای بخواهد سالم باشد باید همه صحنه ها سالم سازی شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: مسئولیت هایی که به عهده عناصر فرهنگی است شغل و کاسبی نیست، بلکه اگر درست باشد همان باقیات و صالحات است.
همچنین مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: مقام معظم رهبری موضوع فرهنگ را به عنوان یکی از دغدغه های مهم در جامعه مطرح کردند.
سجاد رضایی افزود: معظم له همچنین در بیانات ابتدای سال 96 به بحث اقتصاد به عنوان دغدغه مهم دیگر و نقطه ای که دشمنان نظام نسبت به آن طمع دارند تا کارآمدی نظام را هدف قرار دهند، عنوان کردند.
وی اظهار کرد: رسانه های استان به عنوان یکی از تاثیر گذارترین عناصر فرهنگ ساز و نقطه ثقل اساسی برای عمل به بیانات رهبری آمادگی دارند در حوزه مربوط به خود، بیانات معظم له را تا جایی که امکان دارد اجرایی کنند.
وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی بر پایه فرهنگ ناب بنا شده است و بر اساس همین فرهنگ ناب ادامه دارد و همه تلاش دارند، دغدغه فرهنگی نظام را با تمام وجود احساس کرده و برای رفع آن تلاش کنند.
وی با اشاره به تاکید رهبری به بحث اقتصاد مقاومتی، یادآور شد: رسانه ها نقش مهم در فرهنگ سازی در این حوزه دارند تا بیانات معظم له به درستی توسط مسئولان عملیاتی شود.
در این دیدار احمد محبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و تعدادی از مدیران و خبرنگاران رسانه های استان حضور داشتند.
*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.