امیر اسماعیل شهسواری روز سه شنبه به خبرنگاران، افزود: در مجموع 25 هزار و 380 نفر از مکان تاریخی و فرهنگی، 23 هزار و 490 نفر از جاذبه های طبیعی و 9 هزار و 965 نفر از مراکز صنایع دستی شهرستان بازدید کردند.
به گفته وی بیشترین بازدید گردشگران مربوط به قلعه فورگ است، مسجد جامع درخش ، مسجد جامع هندوالان، قلعه اسدیه و آسبادهای طبس مسینا نیز مورد استقبال چشمگیر گردشگران قرار گرفت.
وی بیان کرد: 14هزار و 346 نفر در مراکز اقامتی شهرستان شامل مهمانسراها، اردوگاه‌ها، پارکها، کمپ‌های دایم و موقت اقامت کردند، در ایام نوروز 50 مورد بازدید از این مکان ها صورت گرفت.
وی با بیان اینکه در ایام نوروز سه بازارچه صنایع دستی در شهرهای قهستان، قلعه اسدیه و نیز در قلعه فورگ راه اندازی شد، اضافه کرد: بیش از 37 میلیون ریال انواع محصولات صنایع دستی و سوغات محلی در این بازارچه ها به فروش رسید.
شهرستان مرزی درمیان با وجود قلعه های متعدد تاریخی به سرزمین قلعه‌ های کهن خراسان‌جنوبی معروف است، قلعه « کَل حسن صَبّاح »، فورگ، اسدیه، درخش، طبس مسینا و قلعه مسلمانان گرسک از مهمترین قلاع این شهرستان به شمار می آیند.
درمیان با حدود 200 اثر فرهنگی و تاریخی از غنی ترین شهرستان های خراسان جنوبی به شمار می رود، در طول سال خصوصا ایام نوروز مسافران و گردشگرانی با سفر به این شهرستان مرزی از تعدادی آثار آن به ویژه قلاع آن دیدن می کنند.
درمیان در شرق خراسان جنوبی قرار دارد و از شمال به شهرستان قاینات، از جنوب به شهرستان سربیشه، از غرب به شهرستان بیرجند و از شرق به افغانستان محدود است.
این شهرستان پنج هزار و 861 کیلومترمربع مساحت دارد و از سه بخش و شش دهستان تشکیل شده است،
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.