حجت الاسلام حسین کمیلی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: خانواده به عنوان بزرگترین نهاد اجتماعی در جامعه می تواند نقش اساسی در این زمینه ایفا کند و توجه به این اصل بی شک توجه به رهنمود های پیامبر اسلام(ص) بر اساس قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) خواهد بود.
وی ادامه داد: ستاد اقامه نماز از ابتدای تاسیس تاکنون، سعی بر این داشته است که فرهنگ اقامه نماز را در جامعه پر رنگ تر کند و در راستای فرهنگ سازی این مهم گام بردارد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام کمیلی، با اشاره به اینکه هم اکنون این ستاد با تمام نهاد ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی در ارتباط است، بیان کرد: این در حالی است که حتی در کارگاه های صنعتی هم با همکاری خوبی که با سرمایه گذاران ایجاد شده است، محلی برای اقامه نماز کارگران و کارمندان در نظر گرفته می شود.

** برگزاری 150 نشست خانوادگی اقامه نماز در استان
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه در سال 95 در ارتباط با فرهنگ سازی این فریضه الهی 150 نشست خانوادگی اقامه نماز در استان برگزار شده است، افزود: برگزاری این نشست ها نشان از همکاری روز افزون این ستاد با سازمان های دولتی و غیر دولتی دارد و ستاد آمادگی دارد از هیچ تلاشی در این زمینه کوتاهی نکند.
این مبلغ دینی، عنوان کرد: امروزه رسانه ها نقش تعیین کننده ای در ترویج این فریضه الهی دارند و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد، بی شک اگر در امر نماز در جامعه کوتاهی نشود جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی گرفته خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه نقش تعیین کننده ای در اقامه نماز دارند، از تلاش های دستگاه های فرهنگی خصوصا آموزش و پرورش در این ارتباط قدردانی کرد و گفت: این تلاش ها باعث شده است در بیش از 400 مدرسه طلاب و مبلغان دینی برای اقامه نماز اعزام شوند و در سایر مدارس همکاران فرهنگی به این فریضه معنوی بپردازند.
حجت الاسلام کمیلی، تصریح کرد: هم اکنون ستاد با تمام کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، پایگاه های بسیج، و اداره کل تبلیغات اسلامی در ارتباط است و در زمینه آموزش احکام نماز و تصحیح قرائت نماز همکاری های لازم را انجام می دهد.
وی در ادامه اظهار کرد: از مجموع 11شهرستان خراسان جنوبی به غیر خوسف و زیرکوه در دیگر شهرستان ها ستاد اقامه نماز استان نمایندگی دارد، به زودی در این 2 شهرستان نمایندگی دایر خواهد شد.
پیشینه تشکیل ستاد اقامه نماز کشور به سال 1368 می رسد و پس از تقسیم خراسان به سه استان شمالی، رضوی و جنوبی در سال 1383، یک سال بعد ستاد اقامه نماز در خراسان جنوبی فعالیت های فرهنگی خود را آغاز کرد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.