مراسم بزرگداشت شیخ صدوق(ره) عصر سه شنبه با حضور پژوهشگران، دانشجویان، طلاب و جمعی از مردم شهرستان ری در ابن بابویه(آستان شیخ صدوق) برگزار شد.
حجت الاسلام سیدمصطفی میرلوحی افزود:شیخ صدوق(ره) و بسیاری از علمای دینی و افراد برجسته تاریخ پر بار کشور به خوبی برای جوانان معرفی و تببین نشده اند و همین موضوع راه و مسیر را برای ورود الگوهای غربی در میان جوانان باز می کند.
میرلوحی با اشاره به اینکه شیخ صدوق(ره) در ابتدای جوانی با استعداد خاص خود تمام علوم دینی را آموخت به طوری که تمام استادان زمان خود در مقابلش حرفی برای گفتن نداشتند، افزود: 2 کتاب از پنج کتاب اصلی مکتب تشیع متعلق به شیخ صدوق(ره) است.
وی ادامه داد: این عالم و محدث مکتب تشیع برای جمع آوری احادیث ائمه(ع) با پای پیاده تمام بلاد اسلامی را می پیمود به طوری که بسیار از احادیث منتسب به امام رضا(ع) را از کشورهای آسیای میانه جمع آوری کرده است.
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت : یکی از مهمترین آموزه هایی که قرآن کریم به مسلمان گوشزد کرده است معرفی الگو و اسوه است .
میرلوحی افزود: هدف اصلی قرآن کریم از یادآوری زندگی پیامبران، سختی های راهشان و مقاومت هایشان است که سایر بندگان از این افراد خاص خداوند درس بگیرند و آنان را الگو و اسوه خود قرار دهند.
وی در ادامه به شبیخون و تهاجم فرهنگی دشمنان نسبت به جوانان کشور اشاره کرد و عنوان داشت: بسیاری از آسیب های اجتماعی، عقیدتی، اخلاقی، آمار طلاق و مشکلاتی که جوانان کشوربا آن مواجهند در اثر نداشتن الگوهای رفتاری است.
میرلوحی خاطر نشان کرد: دشمنان از طریق برخی کانال های فضای مجازی اقدام به فریب و نفوذ در افکار، اعتقادات و شبهه افکنی در اعتقادات جوانان کشور می کند که این موضوع در اثر کم کاری مسئولان فرهنگی کشور صورت می پذیرد.
«محمد بن علی بن بابویه قمی» که بیشتر به نام شیخ صدوق شهرت دارد، در 305 هجری قمری دیده به جهان گشود.
وی از جمله بزرگ ترین چهره های مطرح جهان اسلام در زمینه علم و فضیلت است.
شیخ صدوق که نزدیک به عصر معصومان می زیست، با جمع آوری روایات اهل بیت(ع) و تالیف آنها در کتاب های ارزنده خدمات کم نظیری به اسلام و تشیع کرد.
مشهورترین کتاب برجامانده از او کتاب 'من لایحضره الفقیه' است که یکی از کتاب های چهارگانه حدیث شیعه است.
این عالم بزرگ، پس از ارایه خدمت های بسیار، سرانجام در 76 سالگی و در 381 هجری قمری به دیار باقی شتافت، پیکر این عالم فرهیخته در جوار مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده شد.
در پایان این مراسم از شرکت کنندگان برتر کنگره شیخ صدوق تقدیر شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/3218 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.