حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روزچهارشنبه در نخستین مرحله سفر به استان ها در سال 1396، به بیرجند و درمیان سفر کرد، در این سفر 16پروژه تولیدی، صنعتی، عمرانی با صرف بیش از هشت هزار میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.
به گزارش روز پنجشبنه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی،سید رضا صالحی امیری در بدو ورود به سرایان از بازارچه صنایع دستی، هنرهای بومی و محلی بازدید و با تعدادی از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی منطقه گفت گو کرد.
وی در ادامه با حضور در سیاه چادر عشایری جلسه ای با مسئولان شهرستان از جمله نماینده شهرستان های سرایان ، فردوس، بشرویه و طبس در مجلس، فرماندار ، اعضای شوراهای اسلامی، بخشداران و جمعی از مسئولان محلی برگزار کرد.
در این نشست احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، گزارشی از وضعیت حوزه فرهنگ و ارشاد سرایان ارایه کرد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول مساعد برای کمک و رفع موانع و مشکلات داد.
سرایان مرکز این شهرستان در 195کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
صالحی امیری پس از عهده دار شدن سکان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نخستین بار به خراسان جنوبی سفر کرد، عصر چهارشنبه با حضور در فردوس مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان را افتتاح کرد.
فردوس در 195کیلومتری شمال غرب بیرجند قرار دارد.
همچنین به گفته مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرایان، نمایشگاه صنایع دستی، سوغات محلی ، آداب و رسوم این شهرستان که در ورودی شهر سرایان برپا شد، با استقبال بی نظیر گردشگران و مسافران و میهمانان نوروزی مواجه شده است.
محمد عرب افزود : این نمایشگاه با معماری سنتی و با اقتباس از بازارچه دایمی صنایع دستی میثم که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده ، طراحی و ساخته شده و شامل 11 غرفه است.
عرب اظهار کرد: آهنگری سنتی و زنگوله سازی ، تولید ابزار آلات فلزی ، محرق ساقه گندم ، میناکاری، فروش تولیدت صنایع دستی، خراطی سنتی، سماور زغالی ، سوغات محلی و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و جاجیم بافی از رشته هایی هستند که در نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.
به گفته وی علاوه بر این برپایی 2 سیاه چادر عشایری و نمایش آداب و رسوم عشایری ، پخت نان محلی ، تولید و عرضه لبنیات محلی ، غذاهای سنتی مثل آش و کشک و دیزی و انواع کباب در محل نمایشگاه عرضه می شود.
2047* خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.