علی تهوری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بیشتر کالاهای ارزان قیمت فاقد کیفیت مناسب هستند، تاکید کرد: کالای قاچاق به دلیل اینکه مراحل قانونی ورود را طی نمی کند هزینه ای در بحث واردات ندارد و با عرضه قیمت پایین بعضا از کیفیت نامناسب نیز برخوردارند.
وی ادامه داد: در این ارتباط تولید کنندگان داخلی با توجه به نیاز جامعه باید با ارتقای کیفیت و تنوع محصول و ارایه خدمات پس از فروش زمینه خرید کالای ایرانی را بیشتر فراهم کنند.
وی با بیان اینکه کالای قاچاق یکی از عوامل اصلی تهدید تولید داخلی است، اظهار کرد: در اجرای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در مورد ضرورت مبارزه با کالای قاچاق و دستورالعمل های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بازرسان سازمان به عنوان دستگاه کاشف در عرضه از ابتدای سال 95 مبارزه با کالای قاچاق را تشدید کردند.

** ورود کالای قاچاق مساوی با افزایش بیکاری در جامعه
وی با اشاره به ضرورت های تشدید مبارزه با کالای قاچاق افزود: پدیده کالای قاچاق علاوه بر ضربه به تولید داخلی، باعث افزایش بیکاری می شود.
به گزارش ایرنا تهوری ادامه داد: در این ارتباط طرح تشدید مبارزه به قاچاق کالا با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی استان به اجرا درآمده است.
وی یادآور شد: خراسان جنوبی به عنوان نخستین استان در مبارزه با کالای دخانی قاچاق ، انواع محصولات قاچاق را در سطح عرضه جمع آوری کرد، همچنین سایر گروه های کالایی نیز حذف یا به حداقل رسیده است.

** 4 هزار و 468 مورد بازرسی در استان انجام شد
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: امسال 4 هزار 468 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 61 درصد رشد دارد.
تهوری تعداد پرونده های تشکیل شده را 126 فقره ذکر کرد و یادآور شد: ارزش ریالی پرونده های حوزه قاچاق کالا یک میلیارد و 164 میلیون ریال است که حدود 23 برابر رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است.
*7557* 2047 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.