جواد خامسان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: همچنین 22 دستگاه آمبولانس و 11ست امداد و نجات شبانه روزی ارایه خدمت خواهند کرد و 24 پایگاه طرح ایمنی سلامت هم عموما در ورودی و خروجی شهرها مستقرند، برنامه های متفاوتی را به اجرا خواهند گذاشت.
وی به استقرار یک فروند بالگرد از پنجم تا 15 فروردین 96 در خراسان جنوبی اشاره و ابراز امیدورای کرد که با تمهیدات انجام شده این بالگرد به صورت دایمی در استان مستقر شود.
به گزارش ایرنا، خامسان، ابراز امیدواری کرد، آنچه به عنوان وظیفه به عهده نیروهای خدمت رسان این جمعیت است، به نحو احسن انجام و رضایت مردم و مسافران نوروزی بیشتر تامین شود.

** رسیدگی به هزار و 46 حادثه در سال 95
خامسان با بیان اینکه نیروهای این جمعیت در سال 95 به هزار و 46 حادثه رسیدگی کردند، افزود: از این تعداد 654 مورد مربوط به حوادث جاده ای، 122 مورد خدمات حضوری، 120 مورد حوادث شهری، 70 مورد سیل و آب گرفتگی، 46 مورد آتش سوزی مرتع، 16 مورد کوهستان و 10 مورد هم خدمات مناسبتی بود.
به گفته وی هفت مورد ریزش آوار، چهار مورد حوادث صنعتی، 2 مورد خدمات دریایی و ساحلی که در سدها انجام شد، یک مورد زلزله و یک مورد برف و کولاک هم از مهمترین موارد خدمت رسانی هلال احمر امسال بود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان به اعزام 891 مورد اعزام آمبولانس اشاره کرد و افزود: در این حوادث 10 هزار و 365 نفر حادثه دیدند که 2 هزار و 173 نفر اسکان موقت داده شد.

** ثبت نام 14 هزار داوطلب جمعیت هلال احمر در خراسان جنوبی
خامسان، ثبت نام 14 هزار نفر داوطلب برای عضویت در این جمعیت را کاری بزرگ عنوان کرد و افزود: تاکنون هفت هزار نفر تایید شدند، امیدواریم بقیه هم به تدریج تایید شوند.
به گفته وی در طرح سلامت جمعیت هم 20 کاروان به روستاهای محروم اعزام و به هزار و 520 نفر خدمت رسانی شد و در اجرای طرح فرشتگان هم یک میلیارد و 470 میلیون ریال کمک غیرنقدی و 287 میلیون ریال کمک نقدی از خیرین، موسسه ها و شرکت ها برای نیازمندان جمع آوری شد.
وی در ادامه بیان کرد: پایگاه امداد و نجات مزینی در جاده بیرجند- زاهدان توسط خیرین اهدا شد که در این پایگاه 400 میلیون ریال هزینه شد و اهدای یک باب منزل مسکونی در شهرستان فردوس به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون ریال قابل تحسین است .

** آموزش تیم واکنش سریع در استان
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد که با توجه به اهمیت خدمت رسانی به موقع در مواقع بحرانی، آموزش تیم واکنش سریع سازمان هلال احمر که به صورت ملی در استان های مختلف انجام شد، 15 نفر دایمی در استان خدمت خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه اعضای این تیم آموزش های دشواری را پشت سر می گذارنند ، افزود: در کنار این تیم، جمعیت هلال احمر استان 600 امدادگر و نجاتگر متخصص را آموزش داد تا در کمترین زمان ممکن بهترین خدمت را برای حادثه دیدگان انجام دهد.
وی در ادامه بیان کرد: این جمعیت همواره آماده خدمت رسانی به جامعه هدف است، امیدواریم که با حضور به موقع در شرایط بحرانی، بتوانیم بهترین خدمت را انجام دهیم.
خامسان قبلا از اجرای طرح ملی خادم ( خانواده آماده در مخاطره) در استان خبر داده بود که این طرح از اول بهمن ماه 95 با فعالیت 46 مربی و آموزش 11 هزار نفر در پنج شهرستان از 11شهرستان تابعه استان آغاز شد.
وی هدف اصلی از اجرای این طرح را جلب مشارکت خانواده ها برای یادگیری و یاددهی برای تحقق جامعه ای آماده در برابر مخاطرات، عنوان کرد که 2 هزار و 300 خانوار در مرحله اول این طرح در طول 12 دوره یک ساله در استان آموزش خواهند دید.
هلال احمر خراسان جنوبی 22 پایگاه امداد و نجات را در استان مدیریت می کند.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.