حمید صابریان، روز چهارشنبه در نخستین کار گروه استانی نشانی استاندارد مکانی در بیرجند افزود: این سامانه برای نخستین بار در استرالیا انجام شد،بر اساس این فرایند آدرس هایی که در دستگاه های مختلف خدمت رسان وجود دارد، به شکل محله،معبر و پلاک استاندارد سازی شده است.
وی در این کارگروه که بی بی عصمت سرفرازی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان حضور داشت، اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال 2000 میلادی شروع شد و در سال 2012 اولین بهره برداری از پروژه یادشده انجام شد.
وی ادامه داد: اتفاق مهمی که با اجرای این طرح در استرالیا رخ داد،از 33 میلیون نشانی شهروندان آن کشور پایش اطلاعات انجام و به 10میلیون آدرس تبدیل و مشخص شد که 23 میلیون آدرس دیگر تکراری بود.
مدیرکل پست خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: اجرای پروژه « جی نف » در استرالیا تاثیر مناسبی در حوزه اقتصاد و کسب و کار گذاشت، توسعه اقتصادی و کسب و کار مهم ترین بحث این پروژه است.
صابریان افزود: جی نف یک فرآیند فراسازمانی است،این کار گروه در سطح ملی با حضور نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشور، اطلاعات، سازمان ثبت اسناد و املاک،سازمان نقشه برداری ایران و ... برگزار می شود.
وی اظهار کرد: در استرالیا متولی این پروژه بخش خصوصی است، در ایران متولی آن شرکت پست است.
وی یادآور شد: برای اجرای جی نف به زیرساخت هایی نیاز داریم، این زیرساخت ها با همکاری همه دستگاه های مربوط قابل اجراست.
وی ادامه داد: اگر پروژه جی نف، اجرا شود ،آدرس شهروندان در دستگاه های اجرایی به صورت استاندارد محله، معبر و پلاک و همه مکان های استان در سطح شهر و روستا دارای مختصات جغرافیایی و همه نقشه های دستگاه های اجرایی نقشه « GIS» است.
وی یادآور شد: زیرساخت هایی که برای این موضوع نیاز است تعیین مرز محله ها در شهر ها و روستاهاست،بهتر است این طرح ابتدا در شهر بیرجند به عنوان نمونه انجام و پس از بررسی جوانب امر در دیگر شهرهای استان اجرا شود.
وی تصریح کرد: 616 هزار ثبت کد 10 رقمی پستی در خراسان جنوبی وجود دارد که این رقم در مقایسه با مشهد،اصفهان و شیراز زیاد نیست.
وی تاکید کرد: ابتدا باید مرز محله ها، نام عابر و پلاک آبی شهرداری مشخص باشد، هم اکنون مرز محله ها در 28 شهر استان دقیق نیست، بسیاری از محله ها در بیرجند بدون نام است.
صابریان اظهار کرد: هر دستگاهی نقشه های خود را در اختیار اداره کل پست استان قرار دهد، این اطلاعات در اختیار همه دستگاه های اجرایی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: از سال 1393 به هنگام سازی نقاط شهری و روستایی در استان انجام شد ، به هنگام سازی در شهرها هر دو سال یکبار و در روستاها هر چهار سال یک بار انجام می شود.
وی اظهار کرد: تاکنون فرآیند به هنگام سازی ها برای نقاط شهری بیرجند، آرین شهر و حاجی آباد و شهرستان قاینات انجام شد.
وی یادآور شد: بانک اطلاعاتی کد پستی10 رقمی تا پایان سال 1393 ، 343 هزار ثبت داده شامل مسکونی،خالی از سکنه، زمین محصور و درب فرعی و پارکینگ است.
وی تصریح کرد: در شهر بیرجند 30 گشت پستی داریم در هر منطقه تعداد مکان های مسکونی و یا زمین محصور و خانه در حال ساخت، مشخص است.
وی اضافه کرد: سال 1393 ، 30 هزار بانک اطلاعات کد پستی10 رقمی برای مکان های روستایی انجام شد،از سال 1394 ، برای طبس، فردوس اسلامیه، عشق آباد دیهوک ، نهبندان، شوسف، سربیشه،گزیک و اسدیه و در سال 1395 برای بشرویه ، ارسک و ایسک، سرایان ،سه قلعه و طبس مسینا اطلاعات شهری آن انجام شد.
وی تاکید کرد: برای اطلاعات روستایی که از 6 ماهه دوم 95 آغاز شد ، برای قاینات زیرکوه، سربیشه ، درمیان و همچنین شهرستان های بیرجند و خوسف انجام شد،تا کنون 100 هزار ثبت به هنگام سازی انجام شده است.
به گفته صابریان در سال 1396 موضوع به هنگام سازی مجدد شهر بیرجند در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی افزود: از 28 شهر استان ،تنها وضعیت محله های 18 شهر مشخص شده است،نام گذاری مرز محله ها باید ازطریق شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام شود،در بعضی از شهرها مرز مشخص اما نام گذاری انجام نشده است.
وی اظهار کرد: در شهر بیرجند معبر بدون نام و یا معبر هم نام زیاد است و این هم یکی از مشکلات اجرای پروژه جی نف است.
وی یادآور شد: از 616 هزار ثبت اطلاعات کد پستی10 رقمی شهری و روستایی در استان ، 154 هزار اطلاعات کد پستی شهری مربوط به شهر بیرجند ، 55 هزار ساختمان در این شهر داریم، از این تعداد 20 هزار ساختمان بدون پلاک آبی شهرداری است.
وی تصریح کرد: تعیین پلاک آبی شهرداری انجام شود در اجرای این طرح مفید است.

*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.