به گزارش ایرنا، دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهرداری اصفهان، عصر سه شنبه در نشست ارائه گزارش این قرارگاه افزود: نخریدن جنس خارجی که مشابه داخلی دارد، بعنوان تنها سند بالادستی سیاست های اقتصاد مقاومتی مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که مقام معظم رهبری آن را در 24 بند به قوا ابلاغ کردند.
محمدرضا جان نثاری افزود: ما این 24 محور را به 10 محور تبدیل و آنها را به همه رده های شهرداری، سازمان ها، مناطق، شرکت ها، ستادها و زیرمجموعه ها ابلاغ کردیم.
وی گفت: همه در شهرداری مکلف اند که خرید اجناس یا انجام کارها را منطبق بر این 10 محور انجام دهند.
وی این 10 محور را شامل نخریدن و مصرف اجناس خارجی و حمایت از تولید داخلی، صرفه جویی و جلوگیری از اسراف، دانش بنیان بودن، مدیریت انرژی، هماهنگی بین دستگاه ها در جهت هم افزایی، افزایش ارزش افزوده، اصلاح نظام درآمد پایدار، شفاف سازی موارد مالی در شهرداری و فرهنگ سازی عنوان کرد.
دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهردرای اصفهان اعلام کرد: در مجموع یکهزار و 434 اقدام عملیاتی در شهرداری در راستای محورهای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته که شامل 405 اقدام در معاونت ها، 520 اقدام در مناطق، 436 اقدام در سازمان های شهرداری و 64 اقدام در شرکت های زیرمجموعه شهرداری است.
وی افزود: البته 10 درصد از این اقدامات با هم همپوشانی داشته اند.
به گزارش ایرنا، در پایان این جلسه با حضور مدیران شهری از 'پوستر گزارش عملکرد یک ساله قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهرداری اصفهان' رونمایی شد.
دقایقی پس از نامگذاری سال ۹۵ بعنوان سال 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' از سوی مقام معظم رهبری، نخستین جلسه ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان با حضور مدیران شهری در گلستان شهدای این شهر برگزار شد و شهردار اصفهان از تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی در راستای عمل تا اقدام مسائل اقتصاد مقاومتی خبر داد.
پ/7153 / 6027**خبرنگار: هُدا استکی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.