به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از واحد ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان در مراسم آغاز عملیات احداث این بوستان گفت: این بوستان برای نخستین بار در کشور و بنابه درخواست وزیر اقتصاد برای فرهنگ سازی پرداخت مالیات و عوارض، احداث می شود که کاری ارزشمند است.
مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه سعی شده در منطقه هفت شهرداری اصفهان نیازهای اولیه شهروندان مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: پروژه‌های بزرگ که در دیگر مناطق شهرداری اصفهان وجود دارد در این منطقه وجود ندارد اما پروژه ‌های محله محور بسیار زیاد است.
وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان برای خیابان سازی و ساماندهی معابر نزدیک به پنج میلیارد تومان هزینه کرده است، گفت: برای پیاده رو سازی خیابان کاوه یک میلیارد تومان و برای ساماندهی بلوار ورودی و خیابان شهرک ولیعصر سه میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه شده است.
جمالی نژاد از احداث مجتمع تجاری گلستان با اعتبار سه میلیارد تومان بصورت مشارکتی خبر داد و گفت: در سال های اخیر اجرای پروژه های مشارکتی در شهر اصفهان سرعت گرفته است بگونه ای که جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در سالجاری نسبت به 10 سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.
وی افزود: بودجه سال جاری دو هزار و 650 میلیارد تومان پیش بینی شد که چند برابر آن پروژه مشارکتی تعریف شده است.
وی در ادامه با اشاره به احداث پروژه دلفیناریوم اصفهان و با بیان اینکه در کنار داشته های میراثی و فرهنگی، بدنبال ایجاد جاذبه هایی از این دست در سطح شهر اصفهان نیز هستیم، گفت: برای احداث پروژه دلفیناریوم اختلاف سلیقه بین محیط زیست و حوزه میراث و گردشگری وجود دارد.
شهردار اصفهان اضافه کرد: احداث دلفیناریوم برای ارتقای گردشگری اصفهان بسیار اهمیت دارد اما باید دغدغه های علاقه مندان به محیط زیست را نیز شنید.
2093 ** خبرنگار: کاظم قانع ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.