سرهنگ علیرضا رضایی، روز سه شنبه در مراسم آماده باش نوروزی همیاران پلیس و برگزاری آیین اختتامیه مسابقه نقاشی ترافیکی در بیرجند، افزود: همیار پلیس نباید فقط به صورت نمایشی باشد .
وی ادامه داد: باید در عمل این همیاری صورت پذیرد، بر اساس آمار، همیاری و همکاری بین پلیس و همیاران دانش آموز تاثیر خود را به خوبی در جامعه گذاشته است.
در سال تحصیلی 96- 95حدود 155هزار نفر دانش آموز در خراسان جنوبی تحصیل می کنند.
به گفته رضایی در سال 86 ، هفت میلیون دستگاه وسیله نقلیه در جاده های کشور تردد می کردند که این آمار امروز به 38 میلیون دستگاه رسید، در حالی که در سال 86 ، 28 هزار نفر در حوادث ترافیکی کشته شدند، که این عدد نسبت به رشد جمعیت در سال 95 کاهش چشمگیری را نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، سرهنگ رضایی بیان کرد: همیاران پلیس نقش خود را به خوبی ایفا کردند،اگر این همکاری ها نبود مسلما به تعداد حوادث ترافیکی افزوده می شد، در حالی که تا پایان بهمن ماه سال 95، 350 نفر کمتر از سال قبل در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند.
وی با بیان اینکه اولین وظیفه همیار پلیس حفظ احترام و ادب است، افزود: همیاران پلیس با متانت تمام باید توصیه های ایمنی را به رانندگان منتقل کند تا به هدف اصلی خود یعنی ارتقای سطح ایمنی برسند.
وی ارتقای اعتماد به نفس، ارتقای سطح ایمنی و شناسایی تخلف های راهنمایی و رانندگی را از مهمترین اهداف ساماندهی همیاران پلیس عنوان کرد و گفت در کنار همیاران پلیس، معلمان به عنوان فرهنگ یاران و حلقه اتصال بین پلیس و دانش آموزان می تواند نقش بسزایی را ایفا کند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی، اظهار کرد: همیاران پلیس در ایام مسافرت های نوروزی باید آماده باش کامل باشند و توصیه های لازم را به رانندگان وسایل نقلیه بکنند.
ر ئیس راهور استان در ادامه با توجه به اختتامیه مسابقه نقاشی ترافیکی، تصریح کرد: پنج هزار و400 اثر به پلیس راهنمایی و رانندگی ارسال شد که از این تعداد 100 نقاشی به عنوان اثر برتر انتخاب شد و از دانش آموزان خالق این آثار تجلیل خواهد شد.
این مراسم هرسال برای آشنایی هرچه بهتر دانش آموزان با قوانین ترافیکی و آماده باش کامل آنها در آستانه سال جدید و سفرهای نوروزی در بیرجند برگزار می شود
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.