به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد حسینی، در دیدار دست اندرکاران برگزاری انتخابات در بخشداری ها و فرمانداری های استان بر پرهیز از ورود به حواشی تاکید کرد.
وی افزود: در این مسیر بسیاری از افراد هستند که ممکن است بخواهند شما را وارد حاشیه کنند، می بایست واقف باشید و به این سمت حرکت نکنید، بنابراین انتخاباتی موفق است در فضایی آرام و عقلانی برگزار شود و مجری انتخابات می بایست به این باور برسد که نگاه سیاسی خود را در اجرای انتخابات کنار بگذارد.
وی اضافه کرد:: البته بیشترین وقت دست اندرکاران امر مربوط به برگزاری انتخابات شوراهاست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی به انتخابات شوراها و نبود انگیزه کافی برای عضویت در شوراها اشاره کرد و افزود: در روستاها باید کیفیت کار شوراها را بالا برد.
وی تاکید کرد: به دلیل خالی نماندن سنگر شوراها ، جایگاه این نهاد، نقش شوراها باید تبیین شود تا انگیزه حضور نیروهایی جامع الشرایط، انسان های پرتوان، با انگیزه، سالم و با تجربه که از توان کار بالایی برخوردارند، مهیا شود.
وی به رعایت قانون اشاره کرد و یادآور شد: ما امین مردم و نظام هستیم، چارچوب حرکت ها باید بر مبنای قانون باشد، البته این به آن معنا نیست، رعایت چارچوب های قانونی موجب فاصله گرفتن از وظایف مصوب اداری شود.
وی به زمان ثبت نام از داوطلبان شوراها اشاره کرد و گفت: به رغم تلاش های گسترده ای که برای تغییر زمان برگزاری انتخابات صورت پذیرفت اما به هرحال قانون هرچه باشد تابع هستیم و همکاران در وزارت کشور بارها ثابت کردند، حاضرند در همه بزنگاه های مورد نظر به بهترین شکل وظیفه خود را ایفا کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان، افزود: تلاش کنید از ظرفیت بخش های اداری، فرهنگی، تبلیغات اسلامی ،رسانه های محلی، انجمن ها و ظرفیت های در اختیار در بحث ثبت نام استفاده شود.
وی گفت: بسیاری از نامزدها در روزهای آخر مراجعه می کنند البته با عنایت به تعطیلات نوروزی پیش بینی می شود بسیاری از نامزدها زمان ثبت نامشان را به اواخر زمان های پیش بینی شده موکول کنند باید آمادگی لازم برای این امر وجود داشته باشد.
وی با توصیه به دست اندرکاران انتخابات به بررسی شرایط حوزه برگزاری آن اشاره کرد و افزود: موضوع آموزش یکی از مهمترین دستور کارهاست که باید نیروهای زیر مجموعه هم آموزش های مرتبط را فرا گیرند.
2047*خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.