به گزارش روز یکشبنه روابط عمومی فرمانداری سربیشه، در آیین معارفه بخشدار درح،
علی جزندری مدیرکل دفتر سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، محمد جواد فلاحی سرپرست فرمانداری سربیشه و جمعی از مسئولان استان و شهرستان حضور داشتند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در این مراسم با بیان این که همه افراد جامعه به گونه ای نقشی در تعیین شرایط جامعه دارند، گفت: وقتی مسئولیتی متوجه کسی می شود ، کیفیت و چگونگی انجام کار و صداقت از نکات ضروری و مهم در انجام آن است.
محمد حسینی با اشاره به مشکلات بخش مرزی درح به دو نکته اشاره کرد و گفت: امکانات و منابع کشور محدود است و خباثت های دنیا علیه نظام همچنان ادامه دارد و تغییری هم نکرده است .
وی ادامه داد: باید واقعیت ها را ببینیم اگر منطبق بر واقعیت ها عمل کنیم اقدامی موثری خواهد بود و می توان گفت، برای حل مشکل مردم قدم برداشته ایم.
وی یادآور شد: هیچکس نمی تواند نقش اساسی مردم را در پیشبرد و اجرای کارها نادیده بگیرد، اگر بخواهیم فقط به منابع دولتی تکیه کنیم جواب نمی دهد و باید از ظرفیت های درونی برای حل مشکل استفاده شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به ظرفیت های بسیار خوبی که در مرز وجود دارد، بیان کرد: به منظور بهره داری از این ظرفیت ها باید هماهنگی بین بخشی را در دستور کار قرار دهیم و با انجام مدیریت اجرایی و ایجاد زیر ساخت های مناسب زمینه را برای تولید کالاهایی ایجاد کنیم که برگشت سرمایه را به همراه داشته باشد و بتوانیم نسبت به صادرات آن به افغانستان و دیگر کشورها اقدام کنیم.
حسینی با تاکید به اینکه دولت با تقویت دهیاری ها به سمتی می رود که از ظرفیت نیروی انسانی کارآمد و مردم نیز استفاده کند، اظهار کرد: با قهرمان سازی چیزی از مشکلات مردم حل نمی شود و دستیابی به نتیجه مطلوب برای رفع مشکلات مردم در گروی همراهی و همکاری مردم و مسئولان است که با اتحاد ،وحدت و انسجام عملیاتی می شود.
وی با بیان اینکه به تاکید استاندار خراسان جنوبی اگر قولی عملی نمی شود ، نباید وعده آن را به مردم داد و در حد امکانات نسبت به شروع و اتمام پروژه ها اقدام شود.
وی تصریح کرد: دولت یازدهم زمانی اداره امور اداره کشور را به دست گرفت، با بیش از 600هزار میلیارد تومان بدهی و 400 هزار میلیارد تومان پروژه های نیمه رو به روست که تمرکز دولت بر اتمام پروژه های نیمه تمام قرار دارد.
حسینی با قدردانی از تلاش سنجری در طول سرپرستی بخشداری ، عباس صنعتی را به عنوان بخشدار درح معرفی کرد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سربیشه جلسه بررسی مسایل و مشکلات بخش مرزی درح با حضور معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری ،فلاحی سرپرست فرمانداری و جمعی از مدیران کل و شهرستان در حسینیه درح برگزار شد.
کمبود آب، آسیب های مواد مخدر، تکمیل مجتمع آبرسانی خوشاب، اشتغال جوانان ، حمایت از بخش کشاورزی، مهار سیلاب، ساماندهی بازارچه توسط تعاونی مرزنشینان درح، ارتقای روستای درح به شهر، گازرسانی، ارتقای شبکه اینترنت، واگذار نشدن زمین در روستاها، از جمله درخواست های مطرح شده بود که مدیران به بیان نظر و پیشنهادهای خود در خصوص این موارد پرداختند و راهکارهای لازم ارایه شد.
بخش « درح(Doroh)» در سرشماری سال 1390، 10هزار و هفت نفر شامل 2هزار و 634خانوار جمعیت داشت که پنج هزار و 24نفر مرد و بقیه زن هستند.
سربیشه در 65کیلومتری جنوب بیرجند و درح در 170کیلومتری جنوب شرق مرکز استان و در مجاورت با مرز افغانستان قرار دارد.
2047*خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.