حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار، روز دوشنبه در نشست خبری بیان کرد: از مجموع کانون های فرهنگی هنری استان، 364 مورد روستایی و بقیه شهری است.
وی اضافه کرد: فضاهای فرهنگی یاد شده در قالب کتابخانه ها، خانه فرهنگ دیجیتال، کانون تخصصی، دانشگاهی، مصلی، هسته های پژوهش، زندان، مرزی و عشایری در 11 شهرستان استان فعالیت دارد.
وی ادامه داد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در مورد تهاجم فرهنگی، جنگ نرم، شبیخون و ناتو فرهنگی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف کرد، نسبت به تاسیس کانون فرهنگی هنری اقدام کند.
18 اسفند سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد است.
وی ادامه داد: بر اساس این تکلیف باید تا پایان برنامه پنجم توسعه در یک چهارم مساجد کشور کانون فرهنگی هنری تاسیس شود که این مهم محقق شد.
به گزارش ایرنا، سبزه کار اظهار کرد: در اجرای برنامه ششم توسعه ، در تمام مساجد شهری و روستایی بالای هزار نفر، کانون فرهنگی هنری تاسیس شود که نیازمند یاری اصحاب رسانه برای جذب کانون ها هستیم.
وی در ادامه با بیان اینکه مسجد کانون و زادگاه تفکر ناب اسلام محمدی است، گفت: اسلام بدون مسجد معنا ندارد، مسجد کارکردهای متعددی دارد اما نتوانستیم از ظرفیت های آن استفاده کنیم.
وی با اشاره به جایگاه مسجد و اینکه جرقه انقلاب از آن آغاز شد، گفت: دشمنان از مسجد هراس دارند و هزار و 200 مسجد توسط رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد، آل سعود مساجد یمن را تخریب کرد، این موضوع نشان دهنده جایگاه تاثیرگذار مسجد است.
وی به فعالیت های انجام شده در کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و افزود: برگزاری 103 کارگاه سبک زندگی اسلامی، اجرای طرح جوانه های نور با محور حفظ جز 30 قرآن توسط نونهالان پیش دبستانی و دبستانی، اجرای طرح معین الضعفا با هدف اعزام زایر اولی ها به مشهد از جمله این اقدامات است.
مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ادامه داد: راه اندازی و تجهیز 800 مرکز طرح تلاوت نور از دیگر اقدامات است که در قالب این طرح بیش از 10 هزار جلد قرآن و چهار هزار جلد مفاتیح در مساجد توزیع شد.
به گفته سبزه کار، در حال حاضر در 163 کتابخانه مخزن دار و 105 کتابخانه باز با بیش از 450 هزار جلد کتاب، 25 هزار نفر عضو هستند.
*7557* 2047 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.