« حمیدرضا وردی» روزشنبه در دومین اجلاس سالانه مجمع عالی بسیج استان افزود: تمدن اسلامی مانند اژدهای خفته ای است که روزی بیدار خواهد شد و معتقدم تمام درگیری هایی که امروز با استکبار جهانی داریم از این حیث است.
وی گفت: انقلاب اسلامی ایران جرقه بیداری تمدن جدید اسلامی را زده و بارقه ظهور آن قابل مشاهده است.
وی ادامه داد: البته تمدن ها یک ساله به وجود نمی آیند، تمدن اسلامی که هشت قرن دنیا را تحت تاثیر قرار داد و در اوج بود، دوره 200 ساله ای را پشت سر گذاشت.
به گزارش ایرنا، وردی با اشاره به اصطلاح «مداوله» (آیه 140 ) در سوره آل عمران اظهار کرد: بر اساس این آیه علمای تاریخ تمدن معتقدند خداوند در نظام عالم این را قرار داد که تمدن ها و دولت ها یکی پس از دیگری می آیند و می روند تا قدرت و ثروت در یک جا انباشته نشود.
وی همچنین به نظریه ابن خلدون در باره انحطاط تمدن ها اشاره کرد و گفت: بر اساس این نظریه هر تمدنی سه دوره شامل مبارزه اولیه، پیدایش، تجمل و فساد را طی می کند.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه دوره مرگ تمدن غرب فرا رسیده است، لذا دشمن هر روز دنبال بهانه های جدیدی است چرا که اصل قضیه یعنی ظهور تمدن اسلامی پابرجا خواهد ماند.
رئیس مجمع عالی بسیج استان با بیان اینکه درگیری جناح شیطان و حق هرگز از بین نخواهد رفت، افزود: بسیجیان باید همیشه آماده باشند، امروز ما بسیجیان استان باردیگر با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیعت می کنیم و در پیمان خود مصمم هستیم ، تا تمدن انقلاب اسلامی در جهان تجلی یابد.
وردی در ادامه به فعالیت های مجمع عالی بسیج خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در طول سال کار گروه های دهگانه، نشست های تخصصی و جلسات زیادی برگزار شد.
وی عنوان کرد: برآیند و نتیجه همفکری ها و هم اندیشی هایی که توسط نیروهای متخصص بسیج صورت گرفت در کار گروه های دهگانه در خصوص طرح های پژوهشی مطرح شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال جاری بنا بود یک سوم بودجه های بسیج در اختیار مجمع قرار بگیرد امسال 2 طرح از طرح هایی که تعیین شد در شورای عالی بسیج استان مصوب شد و قابلیت عملیاتی پیدا کرد.
*7557* 2047 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.