به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی راه آهن شرق، محمد ابراهیم اقبالی افزود: از 25اسفند ماه سال جاری تا 15 فروردین ماه سال 1396 برای تامین انتظار و نیاز مسافران ظرفیت جابجایی مسافر اضافه می شود.
وی افزود: در این ایام به قطار محلی طبس – مشهد دو سالن به ظرفیت 120 نفر اضافه خواهد شد.
مدیرکل راه آهن شرق بیان کرد: با اضافه شدن یک رام قطار با سازمان هشت واگن شش تخته به هریک از قطارهای بندر عباس به مشهد و یزد به مشهد که در حال حاضر به صورت یک روز در میان تردد می کنند، هر روزه خواهد شد.
وی ادامه داد: جهت ارایه خدمات به مسافران نوروزی ایستگاه راه آهن رباط پشت بادام که یک ایستگاه باری است به امکانات لازم جهت اقامه نماز تجهیز شد.
اقبالی تاکید کرد: راه آهن شرق دارای 42 ایستگاه است که 15 ایستگاه آن مسافری است و از آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروز برخوردار است.

**رشد 38 درصدی بارگیری در راه آهن شرق
مدیرکل راه آهن شرق بیان کرد: در 10 ماهه امسال توسط اداره کل سه میلیون و 766 هزار و 988 تن بارگیری انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال 1394 که دو میلیون و 722 هزار و 334 تن بود، 38 درصد رشد دارد.
اقبالی افزود: درآمد حاصل از بارگیری نیز در این مدت 32 درصد رشد داشته است.
وی تناژ سنگ آهن حمل شده در 10 ماهه امسال را توسط این اداره کل را سه میلیون و 201 هزار و 711 تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که دو میلیون و 239 هزار و 862 تن حمل شد، از رشد 43 درصدی برخوردار است.
اقبالی افزود: درآمد حمل سنگ آهن در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش داشت.
وی ادامه داد: در این مدت 364 هزار و 100 تن زغالسنگ نیز حمل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 251 هزار و 350 تن بود 45 درصد رشد دارد.
مدیر کل راه آهن شرق اظهار کرد: درآمد حمل زغالسنگ نیز در 10 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 47 درصد رشد دارد.
وی حمل بارهای حجیم، حمل سبز، ایمنی بالا و کاهش ترافیک جاده ای را از مزایای حمل و نقل ریلی برشمرد.
اداره کل راه آهن شرق با حدود هزار کیلومتر بزرگترین منطقه ریلی کشور است که با قدمت کم توانست در بین مناطق 19 گانه ریلی ایران رتبه سوم بارگیری را از آن خود کند.
این اداره کل در شهر طبس که در 270کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد، مستقر است، طبس تنها شهر استان است که به شبکه سراسری راه آهن متصل است.
7217*2047* خبرنگار - سجاد نجفی* انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.