رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند در مراسم پایانی گردهمایی یادشده گفت: این دانشگاه 30 سال قدمت دارد، اقدامات انجام شده هنوز در شان دانشگاه نیست و عقب ماندگی ها باید مورد توجه قرار گرفته و جبران شود.
دکتر کاظم قائمی گفت: با اینکه اقدامات خوبی در حوزه درمانی، آموزشی و پژوهشی در چند سال اخیر انجام شد اما راه اندازی و افتتاح بیمارستان های جدید و همایش های مختلف کافی نیست.
وی بیان کرد: باید با اتحاد و همدلی در زمینه شکوفا شدن ظرفیت های خراسان جنوبی تلاش و در حوزه ارتقای سلامت جامعه استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، قائمی در ادامه به سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شنبه هفته آینده ، 10 اسفند ماه برای افتتاح 2 پروژه مهم درمانی به بیرجند خبر داد.
به گفته نایب رئیس گردهمایی یاد شده 276 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که از این تعداد 125مقاله پذیرش شد.
طوبی کاظمی افزود: آبان و دی ماه 95 مهلت ارسال اثرها به دبیرخانه همایش بود و 85 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی20 دی ماه تا هشتم بهمن کار داوری آثار را انجام دادند.
وی ادامه داد: 20 مقاله برگزیده از لحاظ علمی در مجله سالمندی و مجله مراقبت های نوین در تهران چاپ می شود.
وی بیان کرد: افرادی که سن بالای 65 سال دارند سالمند هستند، عارضه بیماری در افراد سالمند بیشتر از دیگران است.
وی یادآور شد: گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی بیشترین سالمند را دارند که 9.5 درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند.
جمعیت خراسان جنوبی در سرشماری سال 90، 732هزار نفر است.
رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نخستین روز برگزاری این همایش گفته بود: پیش بینی می شود در سرشماری سال 95، 10درصد جمعیت ایران سالمند باشند در صورتیکه تعداد آنها در برخی استان ها از میانگین سالمندان کشور بیشتر است.
دکتر مهین السادات عظیمی افزود: هم اکنون جمعیت سالمندان شمار کمی از جمعیت کشور هستند که در سرشماری سال 90، 8.2 درصد جمعیت ایران سالمند بودند.
جمعیت ایران در سرشماری 1390، 75 میلیون نفر بود و در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، به 80 میلیون نفر است که نسبت مرد به زن 51 به 49درصد است.
وی پیش بینی کرد: تعداد سالمندان ایران تا سال 2030 میلادی 14.4 درصد، در سال 2050 به 31.2 درصد برسد.
عظیمی اظهار کرد: در این سال جمعیت سالمند جهان، 21.5 درصد و آسیا 24 درصد خواهد بود که تعداد سالمندان ایران از میانگین جهان و آسیا بیشتر خواهد بود طوریکه از هر سه نفر، یک نفر سالمند خواهند بود.
*7557* 2047 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.