حمیدرضا شهرکی ثانوی روز سه شنبه در نشستی با تشکل های صنفی و مدیران شرکت های حمل و نقل مسافر خراسان جنوبی در بیرجند افزود: جایگاه استان در جابجایی مسافر در مسیر درون استانی 58 درصد و خارج استان 42 درصد است.
وی ادامه داد: تعداد مسافری که توسط ناوگان عمومی وارد استان شده 771 هزار نفر است.
وی یادآور شد: سهم ورود مسافر به استان متوازن با عرضه خدمات نیست و آنچه عرضه می شود از میزان تقاضا بیشتر است.
وی خواهان برنامه ریزی نسبت به ورود مسافر به خراسان جنوبی شد، و گفت: کویر نوردی از جاذبه های استان است و فرصت مناسبی برای جذب مسافر و گردشگر است.
وی تاکید کرد: سهم جابجایی مسافر در کشور با اتوبوس 53 درصد است در حالیکه این عدد در استان 67 درصد است، خدماتی که در حوزه اتوبوسرانی ارایه می شود مطلوب نظر مسافران است.
وی اضافه کرد: در حوزه مینی بوسرانی سهم استان 15.4درصد و کشور 29 درصد است که این شاخص مناسبی است و به نوعی کیفیت و ایمنی سفر در خراسان جنوبی را تایید می کند.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای بیان کرد: سهم حوزه حمل ونقل سواری در کشور 18 درصد، در خراسان جنوبی 14.6درصد است،در پنج سال اخیر سهم این بخش در کشور افزایش پیدا کرده است.
شهرکی ثانی مقصد سفر از خراسان جنوبی به دیگر مناطق کشور را خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان ، فارس، مازندران و تهران ذکر کرد.
وی اظهار کرد: حمل و نقل جاده ای ایران سالانه با جابجایی 180 میلیون نفر مسافر در حوزه حمل و نقل عمومی حرف اول را می زند،90 درصد جابجایی ها در بخش حمل و نقل عمومی بر عهده بخش جاده ای است.
وی ادامه داد: خراسان جنوبی اولین استانی است که دوره مشتری مداری و توجه به مسافر به عنوان مشتری را در حوزه حمل و نقل پیش بینی کرده است.
وی یادآور شد: شبکه سیر و ایجاد « نمانام » در شرکت حمل و نقل برای این است که مجموعه ای که برای ایجاد شبکه وسیع سیر در کنار هم جمع می شوند به ماندگاری و جذب مسافر وفادار دست یابند.
همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: 31 شرکت مسافری ، 16 دفتر مسافری روستایی ، 6 پایانه و یک انجمن صنفی در حوزه مسافر در استان فعال است.
جعفر شهامت افزود: هزار و 695 راننده،620 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه در استان فعالیت دارد.
وی اظهار کرد: میانگین زمان ساخت اتوبوس در استان11.4 سال است که از میانگین زمان ساخت اتوبوس در کشور بیشتر است و میانگین سال ساخت مینی بوس های استان 18.3سال که این عدد در کشور 23.5 سال است.
وی یادآور شد: در 11 ماهه سال 1395، جابجایی 2 میلیون نفر مسافر در خراسان جنوبی ثبت شده است.
*7559*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.