در این یادواره وزیر اطلاعات دولت دهم گفت: شهدا با اهدای جان خود در راه دین از ما خواستند راه را گم نکنیم و با بصیرت پیرو ولایت فقیه باشیم.
حجت الاسلام حیدر مصلحی افزود : حضور روحانیان در تمام عرصه ها به خصوص زمان جنگ تحمیلی فضای معنوی و ارزشی خاصی بین رزمندگان ایجاد کرد و با نقشی که ایفا کردند باعث افزایش روحیه ایثار، جهاد و شهادت طلبی در جامعه شدند.
وی در ارتباط با ویژگی های شهدا اظهار کرد : کسب تقرب الهی ،وصال یار و عدم وابستگی به دنیا از ویژگی های منحصر به فرد شهدا بود که باید سر لوحه کارها باشد.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ارتباط با جوانان اظهار کرد : این قشر امروز با روحیه جهادی و انقلابی به نظام و مردم خدمت می کنند، مدیران هم از این سرمایه عظیم نیروی انسانی استفاده کنند.
وی با اشاره به وظیفه و نقش روحانیان در عرصه های مختلف انقلاب گفت : روحانیان در تمام صحنه ها پیشگام بودند و نقش خود را که تربیت و پرورش انسان های متعهد است انجام دادند و افرادی همچون سردار قاسم سلیمانی که دنیا را به حیرت واداشته تربیت کرده است.
مصلحی با بیان اینکه وحشت استکبار از مدیریت امام خمینی (ره) است، یادآور شد: مدیریت امام (ره) که برگرفته از ارزش های ناب اسلامی است، مردم را روانه جنگ کرد و این مدیریت هم اکنون در سوریه و عراق ایفای نقش می کند و استکبار هم از این مدیریت امام در وحشت است که مردم را با شکل گیری بسیج مردمی پای کار آورد.
وی با اشاره به حضور داعشی ها و تکفیری ها در منطقه اظهار کرد: این مسایل بازی سیاسی است و در پشت صحنه هم صهیونیست ها و آمریکایی ها حضور دارند و حالا برخی افراد که در دوران دفاع مقدس هم بودند حاضر نیستند این مقوله را بپذیرند و در عصر دفاع مقدس هم وقتی نیروهای حزب اللهی گزارش فعالیت ها و پیروزی های خود را ارایه می کردند مورد تمسخر آنها قرار می گرفتند .
وزیر سابق اطلاعات بیان کرد: امروز استکبار برای مقابله با انقلاب اسلامی پروژه نفوذ و تحریف را در دستور کار دارد، در پروژه اول که تحریف گفتمان امام و انقلاب است سرمایه گذاری کردند و این تحریف گفتمانی را در مردم دنبال می کند و به عنوان نمونه می گوید مرگ بر آمریکا تا کی؟
وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است، دشمن با پروژه نفوذ می خواهد ملت و مسئولان و نخبگان را دچار اشتباه محاسباتی کند و به آنچه می خواهد به دست آورد.
وزیر پیشین اطلاعات گفت: یکی از کارهای دشمن ترساندن مردم است و 38سال است، به گفته آنها گزینه نظامی روی میز است.
وی ادامه داد: اما ،شهدا با انتخاب مسیری به ما نترسیدن، درس ایستادگی و مقاومت دادند و در انتخاب راه دچار اشتباه محاسباتی نشدند و در این زمینه هزینه دادند و مسیر خود را درست انتخاب کردند.
در این یادواره از خانواده 19 شهید روحانی و طلبه شهرستان قاینات قدردانی شد.
قاینات با تقدیم 410 شهید و هزار و 250 جانباز افزون بر 10هزار رزمنده و ایثارگر در دوران دفاع مقدس داشت.
قاین مرکز شهرستان در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
*7218*2047* خبرنگار - محمد امین زرگر * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.