مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی، از مراجع عظام تقلید، از سوی دفتر او در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش جماران، حضرات آیات عبدالله جوادی آملی، سیدموسی شیری زنجانی، سیدمحمدعلی علوی گرگانی و نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید در این مراسم حضور داشتند.

همچنین آیات صادق آملی لاریجانی، سیداحمد خاتمی، ابراهیم امینی، مرتضی مقتدایی، علیرضا اعرافی، سیدمحمد سعیدی، شریعتی نیاسر، سیدمحمدجواد علوی بروجردی، سیدمحمد غروی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی، حجج اسلام علی بهجت و سیدعلی خمینی از دیگر حاضران در این جلسه بودند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در این مراسم با تجلیل از همایش و راهپیمایی عظیم اربعین و حماسه‌آفرینی عاشقان امام حسین (ع) گفت: چنین اجتماعی در دنیا نظیر ندارد.

اکرمی ادامه داد: اگرچه دشمنان این حماسه عظیم را سانسور کردند، اما باید بدانیم که حقیقت پنهان نمی‌ماند و روزی عیان خواهد شد، متأسفانه اخیرا حوادث ناگواری داشتیم و تکفیری‌ها که نتوانسته بودند خدشه‌ای به امنیت راهپیمایی اربعین وارد کنند حادثه حله را به‌وجود آوردند و زائران امام حسین (ع) را به شهادت رساندند. پس از این ماجرا متأسفاثه حادثه تصادف قطار رخ داد و ملت ایران را در اندوه فرو برد.

او با بیان این‌که ارتحال آیت‌الله موسوی اردبیلی غم و اندوه ملت ایران را افزایش داد، اظهار کرد: براساس روایات، زمانی که عالمی از دنیا می‌رود ثلمه‌ای به جهان اسلام وارد می‌شود.

وی با اشاره به شخصیت و ویژگی‌های حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی، ادامه داد: ایشان از نظر علمی دارای جایگاه ویژه‌ای بودند و همواره و به‌صورت شبانه‌روزی به فعالیت‌های علمی می‌پرداختند، اگر امروز انقلاب اسلامی به این جایگاه والا رسیده بسیاری برای آن خون دل خورده و زحمت کشیده‌اند.

اکرمی با بیان این‌که آیت‌الله موسوی اردبیلی زحمات و تلاش‌های بسیاری برای تثبیت و تبیین مبانی و ارکان انقلاب انجام داد، گفت: ایشان رکن رکینی در برنامه‌ریزی‌های انقلاب بودند. در هیچ انقلابی سابقه ندارد که در یک سال چند انتخابات انجام شود؛ اما در انقلاب اسلامی شاهد برگزاری انتخابات متعدد، همچون همه‌پرسی نظام، مجلس، خبرگان و دیگر موارد بودیم که حضرت امام تأکید داشتند ارکان و قوانین باید سریع‌تر شکل گیرد. ما امروز مشکل قانون نداریم، بلکه مشکل از اجرا و سلیقه است.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به مکر و حیله دشمنان اسلام، بیان کرد: تا زمانی که استکبار جهانی همچون آمریکا و اسرائیل و ارتجاع عرب سیاست شیطانی دارند و شیطان بزرگ هستند، نباید از آن‌ها جز مکر و حیله انتظاری دیگری داشت، بلکه باید هوشیارانه عمل کرد. معیار ما قانون و رهبر معظم انقلاب است.

او با اشاره به خدمات حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی، اظهار کرد: ایشان در انقلاب مسؤولیت‌های مهم و بسیار سنگینی مانند دستگاه قضا را برعهده گرفتند و سعی در خدمت کردن به انقلاب و مردم ایران اسلامی داشتند، ایشان ارادت ویژه‌ای به اهل بیت(ع) داشت و خدمات شایسته‌ای به انقلاب ارائه کرد، از جمله خدمات می توان به تأسیس دانشگاه و مراکز علمی اشاره کرد.

اکرمی با اشاره به شرایط منطقه و وجود جنگ‌های بسیار در آن، گفت: در این شرایط که کشورهای بسیاری از ناامنی و جنگ رنج می‌برند، جمهوری اسلامی ایران از امنیت کامل برخودار است که باید قدردان این نعمت باشیم و وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

وی همچنین در بخش‌هایی از سخنان خود با تسلیت ایام سوگواری پایان صفر و رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، سیره زندگانی این بزرگواران را تبیین کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.