رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر شکننده بودن وضعیت شهرهای دارای وضعیت نارنجی، گفت: دورهمی های خانوادگی وضعیت را قرمز می کند.

زحمات بی دریغ پرستاران و کادر درمان بخش کرونای بیمارستان پنجم آذر گرگان. عکس: خبرگزاری صداوسیما، سید جواد میرحاجی

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همه شهرهای دارای وضعیت نارنجی شرایط یکسان ندارند و وضعیت برخی شهرها مانند بیرجند شکننده است.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، محمد دهقانی فیروزآبادی، دوشنبه شب ۱۷ آذر درباره آخرین وضعیت مخاطره شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: در شهرستان بیرجند با مقدار مختصر بیماران بستری باز هم به وضعیت قرمز بر می‌گردد. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به اتفاقات خوبی که افتاد و همراهی مردم و رعایت اصناف در هفته‌های اخیر، رنگ‌بندی ما در آینده نزدیک شرایط بهتری را هم خواهد داشت.

دهقانی ادامه داد: براساس رنگ‌بندی جدید، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و ۲ شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند و در حال حاضر هیچ شهرستان قرمز (خیلی پرخطر) در این استان وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: اما رنگ‌بندی نارنجی به این معنا نیست که همه شهرستان‌ها وضعیت خوبی دارند و وضعیت نگران کننده نیست بلکه با تغییر مختصر ممکن است بلافاصله برخی شهرستان‌ها به وضعیت قرمز بازگردند لذا از مردم تقاضا داریم که همچنان نکات بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

دهقانی گفت: ترددهای غیرضروری، حضور در تجمعات و دورهمی‌های شبانه قطعا ما را به شرایط قبلی و وضعیت قرمز وارد خواهد کرد.

وی ادامه داد: از زمان شروع اپیدمی کرونا تا روز گذشته ۳۰ هزار و ۹۲۱ آزمایش در آزمایشگاه ویروس شناسی استان انجام شده که از این تعداد جواب ۱۷ هزار و ۵۲۰ نمونه منفی بوده و ۱۳ هزار و ۴۰۱ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۳ آزمایش جدید داشتیم که از این تعداد ۸۶ مورد مثبت مبتلا به کرونا شناسایی شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۴۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری و از این تعداد ۱۳۳ بیمار مبتلای قطعی به کرونا هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.